Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Cinc anys de cultura a la petita sala del Teatre la Gleva del Farró

L'octubre del 2017 naixia un nou teatre a Barcelona de la mà d'Albert de la Torre i Bàrbara Granados

Publicat el 30.12.2022 9:00

Cultura

Sergi Alemany

«Serà benvingut al Teatre de la Gleva qui tingui coses per explicar, a través de la música, la literatura, el teatre i tot tipus de formats híbrid». Amb aquesta declaració d’intencions naixia l’octubre del 2017 un nou teatre a Barcelona, i ho feia al barri del Farró. Els seus promotors van ser Albert de la Torre i Bàrbara Granados, besneta del pianista Enric Granados. Cinc anys després, aquella petita sala que va obrir portes amb la representació de l’espectacle musical d’humor Lo nostre no funciona, amb el segell inconfusible dels Mali Vanili, ha guanyat un Premi Catalunya de Teatre com a projecte cultural prometedor, ha rebut la Medalla d’Honor de Barcelona i ha sobreviscut a una pandèmia.

De fet, el Teatre La Gleva va ser el primer de Barcelona a reobrir portes enmig de la pandèmia, mesos després del tancament obligat de l’activitat. Això sí, ho va haver de fer amb estrictes mesures sanitàries i un aforament restringit a una trentena de persones. Tornava la catarsi cultural a la ciutat: “Quines ganes en teníem!», exclamava una espectadora a la funció programada de l’espectacle de clown Black & Blue.

Publicitat

En cinc anys el teatre ha programat una gran quantitat d’obres de teatre i actualment, avui s’hi fa l’última funció de Beuarra, amb text del poeta Albert Balasch, i el 2023 el teló s’aixecarà amb noves funcions de Speeruna obra de Ramon Simó interpretada per Pep Munné i Xavier Ripoll dalt l’escenari, que posa la política i Europa davant del mirall de la seva història recent.

Pep Munné © Teatre de la Gleva

Del 12 al 17 de desembre d’aquest any La Gleva ha celebrat amb actuacions, lectures, projeccions i xerrades els cinc anys d’un projecte somiat, amb totes aquelles persones que han acompanyat el teatre des que va començar i les que s’hi han anat afegint pel camí.

Situat al carrer de la Gleva 19, en un antic estudi de fotografia, taller d’arts gràfiques i plató de televisió que anys enrere havia acollit les carboneres dels veïns de l’entorn, el Teatre La Gleva ofereix ara espectacle tot l’any per la gent del barri, que no va sobrada d’oferta, i per a tots els barcelonins.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Teatres del Farró obre les seves portes amb una comèdia de Virginia Woolf mai estrenada a l’estat espanyol

La nova sala, polivalent i amb capacitat per 250 persones, estrena per primera vegada Freshwater

Festa Major del Farró 2025: el programa amb totes les activitats

Del 6 al 14 de setembre el barri s'omplirà d'activitats per a totes les edats pensades per fer comunitat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf
spot_img

La Copa Sarrià es consolida amb 1.000 assistents en la segona edició

El Sant Ignasi es va coronar campió de la Fase d'Honor davant l'Olympia-Viaró, mentre que el CF La Bonanova es va adjudicar la Fase de Plata

Dos mesos de l’esvoranc de l’L9

Els nous terminis allarguen el retorn d'una part dels veïns fins a principis del 2027; els afectats denuncien el desgast emocional, reclamen més certeses i alguns s'organitzen en una plataforma per defensar els seus drets

Josep Arnau Piera, el mestre d’obres que va transformar el Sarrià de finals del segle XIX

Va signar prop de 170 projectes entre 1872 i 1905, va treballar per algunes de les grans fortunes de la vila i va deixar una empremta encara visible al centre històric de Sarrià

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí