Publicitat

Com educar els infants en el gust per les matemàtiques?

El 73% dels alumnes de secundària tenen dificultats per entendre la matèria i per això és fonamental que a primària desenvolupin una relació sana

spot_img

Publicat el 11.3.2022 19:47

Educació

Kumon

El pròxim dilluns 14 de març es commemora el Dia Internacional de les Matemàtiques, també conegut com a Dia de Pi (3/14). Te l’objectiu de reivindicar la utilitat d’aquesta disciplina per millorar diferents àmbits de la vida i afrontar els reptes actuals. Aquest 2022, el lema és Les matemàtiques ens uneixen, perquè s’articulen amb un llenguatge universal que ens permet comunicar-nos d’una manera unívoca i consensuada, independentment de la nostra raça, la cultura o el país de procedència, i desvelar secrets i assolir mons als quals ni els sentits ni el llenguatge verbal poden arribar.

Publicitat

El 73% dels alumnes de secundària manifesten que tenen dificultats per entendre la matèria i per això és fonamental que a primària desenvolupin una relació sana, significativa i valuosa amb les matemàtiques. Què hi podem fer, per aconseguir-ho? Laia Santanach, directora i orientadora del centre Kumon Barcelona – Sant Gervasi-Galvany ofereix, a les famílies, aquestes claus: 

  1. Planificació: és important que, independentment de l’edat dels nostres fills, els fem partícips de la planificació i ens assegurem que saben l’ordre de les activitats de cada tarda. D’aquesta manera, evitarem sorpreses i enrabiades amb els deures.
  2. Practicar: per aprimar-se, no hi ha dietes miracle. En l’educació, tampoc. Tots els infants poden obtenir bons resultats a l’escola, però només si practiquen prou i de manera constant. La clau és una miqueta cada dia. 
  3. Material i recursos didàctics adequats: l’ideal és que el material didàctic que proporcionem als nostres fills perquè practiquin i desenvolupin les seves habilitats estigui dissenyat per professionals i s’assigni en funció del nivell de competència de l’infant, independentment de la seva edat o del curs escolar.
  4. Aprendre amb el repte i l’esforç adequats: a tots els infants els agrada aprendre, sí, si se’ls proporciona el context i els reptes adequats. No hem de pretendre que un nen gaudeixi amb les matemàtiques si el repte proposat està molt per sobre del que pot abastar en aquell moment. Detecta el que sí que pot fer i construeix-li el camí a partir d’aquí. No t’oblidis de celebrar cada esforç i cada conquesta, encara que sigui petita!
  5. L’examen hauria de ser una eina més d’aprenentatge: no permetem que els nostres fills sentin que els exàmens són un judici a la seva intel·ligència o una nota que determina el que valen. Els exàmens ens permeten, d’una banda, celebrar el que hem après, i d’una altra, detectar àrees de millora i oportunitats d’aprenentatge. Només això. 
  6. Es pot aprendre a aprendre. Si volem que les matemàtiques, a més d’ensenyar-los conceptes, els ajudin a desenvolupar les seves habilitats i actituds, no els hi hem de fer els deures o resoldre’ls els problemes directament. Anima el teu fill que ho intenti ell mateix, encara que la resposta no sigui correcta, a tornar a llegir l’enunciat amb més calma, a buscar informació al llibre o al seu quadern… ensenya’l a pescar! 
  1. Confiança en els professionals de l’educació. No dubtis a consultar amb els professors del teu fill qualsevol inquietud que tinguis i deixa que t’assessorin! Són els experts en la matèria i la nostra referència més valuosa.
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El pla de reforç de les matemàtiques anunciat per Pedro Sánchez motiva un debat universitari a Sarrià

Una trentena de docents han reflexionat aquest gener a l'Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS) sobre el reforç de l'assignatura després del fracàs de PISA

Redescobrir la geometria

"Com canviaria la classe de matemàtiques a l'escola si descobrissin que la geometria la tenen al voltant i la poden utilitzar?", per Glòria Vilalta

Els docents, actors claus en la transformació en l’educació que reclama l’ONU

"Avui, més que mai, és important entendre la figura del docent com a la persona que forma l’alumne perquè aquest sigui capaç d’aprendre per ell mateix", per Kumon

Com fer que la tornada a l’escola sigui més fàcil? 

El curs escolar recupera la normalitat perduda amb la pandèmia, i el centre Kumon de Galvany ofereix consells a les famílies perquè els fills comencin l’escola amb motivació
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]