Publicitat
spot_img

Daniel Sirera es munta a un Tramvia Blau de cartró per reclamar-ne el retorn

Al mateix temps, l'alcaldable popular es mostra contrari a la unió del Tram per la Diagonal

Publicat el 22.5.2023 20:48

Política

El Jardí

El candidat del PP a l’alcaldia de Barcelona, Dani Sirera, ha plantejat aquest dilluns recuperar el Tramvia Blau, un dels símbols d’identitat de la ciutat. Ho ha fet simulant que viatjava en un vagó recreat amb un cartó amb el disseny de l’icònic transport.

En una roda de premsa a la seu del partit, l’alcaldable ha volgut recordar que fa cinc anys que el Tramvia Blau va deixar de funcionar per l’avinguda Tibidabo i que, segons creu, té potencial per a convertir-se de nou en atracció turística. “És part de la nostra història”, ha dit.

Publicitat

Sirera també ha expressat la seva oposició a les obres d’un altre tramvia, el de la Diagonal, que ha dit que seria “caòtic” i crearia “embussos salvatges” partint la ciutat en dos, si finalment s’executa la unió pendent. El PP no és l’únic partit que hi està en contra, en aquest sac també hi entren Junts i Valents.

https://twitter.com/pp_bcn/status/1660594468267991040?s=20

L’alcaldable ha parlat també de les seves propostes per al transport públic de manera més general. En destaquen la reducció del preu de la T-Casual fins als 7,95 euros i la possible gratuïtat per als joves de fins a 25 anys en temps de crisi, la viabilitat de la qual “s’hauria d’estudiar”. També ha manifestat la seva voluntat d’ampliar els horaris nocturns i electrificar per complet la xarxa de transports, així com d’impulsar park and rides a les estacions de fora de la ciutat.

Finalment, Sirera ha reclamat l’acceleració de les obres de l’L9 del metro, endarrerides “per una Generalitat que no compleix i un Ajuntament que no exigeix”.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’esperat retorn del Tramvia Blau ja té projecte i data

Durant tot el 2026 es farà un procés participatiu sobre la remodelació de l'avinguda Tibidabo i la recuperació de l'emblemàtic vehicle, i s'espera incloure el projecte -estimat en més de 40 milions d'euros- en els pressupostos del 2027

Aprovat el pla per finalitzar la connexió del tramvia per la Diagonal entre Verdaguer i Francesc Macià: així és el projecte

A Francesc Macià es renovaran les voreres de la plaça i es respectarà l’interior enjardinat, i entre l’avinguda de Sarrià i la plaça es reordenaran els carrils de circulació per tal de convertir la parada de Francesc Macià en un intercanviador entre tramvia i bus

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"
spot_img

Lourdes Fañanás: “Els traumes i l’estrès més profund solen produir-se en els primers anys de vida, sovint dins del nucli familiar”

Catedràtica a la Facultat de Biologia de la UB i veïna de Sarrià, Fañanás ha estudiat com els factors genètics i ambientals intervenen en els transtorns mentals greus

Sarrià-Sant Gervasi, el districte amb millor salut mental de Barcelona

El districte manté una de les esperances de vida més altes tant en homes com en dones

Rosario Endrinal, 20 anys després: quan l’odi a la pobresa continua guanyant a la tendresa col·lectiva

Assís recorda la dona assassinada el 2005 i alerta que la pobresa, el gènere i el racisme continuen alimentant una violència estructural sovint invisibilitzada

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí