Política
Sergi Alemany, Carme Rocamora
El projecte de reforma de l’icònic Tramvia Blau de Barcelona, que va deixar de circular el febrer del 2018 després de 117 anys, continua oblidat en un calaix. El Jardí ha preguntat en reiterades ocasions per aquesta carpeta a l’Ajuntament, sense obtenir cap èxit en la resposta. Segons la consellera de Barcelona en Comú al districte de Sarrià-Sant Gervasi Cristina Cardona, el mes passat es va produir “la primera reunió del rellançament del projecte”. Cardona va haver de respondre durant el Consell Plenari del districte celebrat el dijous al vespre, a una proposició de Junts per Catalunya i un prec de Valents, on tots dos partits demanaven al Govern municipal “explicacions” i “terminis” de la posada en marxa de nou de l’emblemàtic servei.
El contracte de la reforma està adjudicat des de l’abril del 2021 i, segons va confirmar Cardona, no serà abans de l’estiu del 2023, un cop passades les eleccions municipals el mes de maig, que es tindrà enllestit el primer document oficial. Una recuperació del Tramvia Blau que “es fa des de TMB”, va voler remarcar la consellera.
El cas és que el projecte de reforma de l’emblemàtic carril del Tramvia Blau està aturat des de fa més de quatre anys sota l’argument d’actualitzar la seva seguretat. El mes de febrer de l’any passat l’Ajuntament de Barcelona ja va comunicar que no tornaria a funcionar abans del proper mandat, i ara el Govern del Districte de Sarrià-Sant Gervasi ha situat aquesta nova data en un horitzó incert. Tot i això, Cardona ha assegurat que “la voluntat del consistori és que el Tramvia Blau torni a funcionar”.
La proposició de Junts per reclamar més informació de cara a la ciutadania sobre aquesta obra, va quedar aprovada per unanimitat de tots als grups al Plenari, també per part del Govern dels comuns i el PSC. L’escrit aprovat a Junts inclou la creació d’una comissió de seguiment del projecte per explicar als veïns en quin punt es troba la reforma, i confiar que suposi “un impuls” per iniciar les obres.
La remodelació integral del Tramvia Blau, que també inclou en paral·lel fer una reforma de l’avinguda Tibidabo, té pressupostat un cost al voltant dels 19 milions d’euros. El Tramvia Blau data del 1901 i és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de la ciutat de Barcelona.