Publicitat

Deduccions, benvigudes siguin

Si teniu previst fer obres al vostre habitatge, atents a les possibles deduccions

spot_img

Publicat el 13.1.2022 5:30

Opinió

Jordi Menescal

El Real Decreto Ley 19/2021, de 5 d’octubre, ens ha portat unes deduccions que crec que us poden ser molt interessants si teniu previst fer obres al vostre habitatge per ser més eficients energèticament. Us faig un resum de quines són aquestes deduccions:

Obres per la reducció de demanda de calefacció i refrigeració: es podran fer a l’habitatge habitual del contribuent o qualsevol altre de la seva titularitat que tingués llogat o en expectativa de llogar, en aquest cas s’ha de llogar abans del 31-12-2023:  “Les obres que redueixin la demanda de calefacció i refrigeració com a mínim un 7 % de la suma dels indicadora de demanda de calefacció i refrigeració donen dret a la deducció.” La base de la deducció són les quantitats satisfetes per les obres amb un màxim de 5.000 €. El percentatge de la deducció és un 20 %.

Publicitat

Obres per la millora en el consum d’energia primària no renovable:  es podran fer a l’habitatge habitual del contribuent o qualsevol altre de la seva titularitat que tingués llogat o en expectativa de llogar, en aquest cas s’ha de llogar abans del 31-12-2023. 

Obres que donen dret a la deducció: les que hagin reduït mínim un 30 % de l’indicador d’energia primària no renovable, o bé aconsegueixin una millora de la qualificació energètica de l’habitatge per obtenir una classe energètica “A” o “B” en la mateixa escala de qualificació. La base de la deducció seran les quantitats satisfetes per les obres amb un màxim de 7.500 € i el percentatge de la deducció és el 40 %.

Les característiques comunes de les dues deduccions són les següents. Les obres s’han de realitzar entre el 6 d’octubre de 2021 i el 31 de desembre de 2022, i s’han d’acreditar mitjançant un certificat d’eficiència energètica de l’habitatge expedit per un tècnic competent abans de l’1 de gener de 2023, la data d’expedició del certificat serà l’exercici fiscal en el qual es pugui practicar la deducció. No donarà dret a la deducció la part de l’obra que es realitzi en places de garatge, trasters, piscines, parcs, instal·lacions esportives i altres elements anàlegs, ni tampoc a cap part de l’habitatge que estigui destinada a una activitat econòmica.

Obres de rehabilitació d’eficiència energètica: habitatges de propietat del contribuent ubicats en edificis d’ús majoritàriament residencial, places de garatge i trasters adquirits juntament. No tindrà dret cap part de l’habitatge que estigui destinada a una activitat econòmica. Donen dret a la deducció les obres que redueixin el consum d’energia primària no renovable en un mínim del 30 %, o bé la millora de la qualificació energètica de l’edifici per obtenir una classe energètica “A” o “B”. Les obres s’han de dur a terme entre el 6 d’octubre de 2021 i el 31 de desembre de 2023, i s’han d’acreditar amb un certificat d’eficiència energètica expedit abans de l’1 de gener de 2024. La base màxima de la deducció són 5.000 € anuals i les quantitats no deduïbles per excedir de la base màxima anual de deducció, es podran deduir amb el mateix límit, dintre dels 4 exercicis següents, la base màxima de la deducció acumulada no podrà excedir dels 15.000 €. El percentatge de la deducció és el 60 %.

Molt important: qualsevol de les obres s’han de pagar amb targeta de crèdit, transferència bancaria, xec nominatiu o ingrés en compte. Hauran de descomptar-se les subvencions.

Jordi Menescal és economista i gestor administratiu col·legiat

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

Les obres de Balmes arriben a la fase final

Les actuacions es traslladen al costat Llobregat i acabaran a començaments d'estiu

Neix el Grup d’Habitatge dels Barris de Muntanya

Es presentarà en una assemblea oberta el 25 de febrer a les 19:30 al Mercat Cultural de Vallvidrera

Comença la pacificació de Riu de l’Or: així serà un cop acabin les obres

El pressupost de l'actuació és de 840.521 euros i té un termini previst de 8 mesos
spot_img

El neolític: l’origen d’un món nou

La domesticació de plantes i animals, iniciada fa uns 10.000 anys, va donar lloc a transformacions que encara avui condicionen les societats humanes

La desolació del “western” llatinoamericà: Páramo herido, de Fabio Neri

Una novel·la que subverteix els codis del gènere clàssic per radiografiar les cicatrius del colonialisme

Mariona Sodupe: “Els químics són els arquitectes de la matèria, perquè dissenyen i sintetitzen molècules amb propòsits concrets per millorar-nos la vida”

La investigadora en química teòrica, veïna de Sarrià, parla en aquesta entrevista de simulacions moleculars, intel·ligència artificial i dels reptes actuals de la recerca i la universitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí