Publicitat

Defensem Can Raventós porta carbó a Albert Batlle: “Permuta ja!”

El moviment veïnal sarrianenc en defensa de la casa i el jardí de Can Raventós critica la gestió de l'Ajuntament a favor de l'urbanisme de formigó enmig d'un context de canvi climàtic

Publicat el 20.12.2022 23:16

Societat

Sergi Alemany

La plataforma en defensa de la preservació de la finca de Can Raventós a Sarrià, que demana que sigui de titularitat pública i no s’hi construeixin pisos de luxe, ha portat carbó al regidor de Sarrià-Sant Gervasi, Albert Batlle, en el transcurs de l’últim Consell Plenari de l’any. D’aquesta manera Defensem Can Raventós, que ha arribat a la Seu del Districte després d’una nova manifestació que ha aplegat a una cinquantena de persones, ha volgut mostrar el seu malestar amb el màxim representant de Sarrià-Sant Gervasi, a qui han demanat que lluiti per negociar una permuta d’espais per evitar que el barri no perdi l’oportunitat de tenir uns jardins públics.

“No sabem què haurà demanat aquest any als Reis d’Orient, però els veïns i veïnes li venim a portar carbó”, han apuntat a Batlle des de la plataforma, a través de la lectura d’un manifest davant del regidor: Carbó, per les irregularitats en l’aprovació del Pla urbanístic; carbó, per tirar endavant una llicència d’obres quan saben que la justícia donarà la raó als veïns; carbó, per no treballar per al bé comú de la nostra vila; carbó, per voler destruir el jardí de Can Raventós”, han proclamat, cansats de dilacions després de dos anys reclamant una permuta de tot l’espai -casa i jardí- perquè els pisos de luxe s’edifiquin en una zona amb menys pressió urbanística i Can Raventós s’obri al servei del barri, com a espai per a joves i gent gran, i com a refugi climàtic de Sarrià: “Persistim i persistirem”.

Publicitat
Manifestació de Defensem Can Raventós © Mireia Monjo

Batlle insisteix en la negociació “complicadíssima”

Amb el mateix discurs que unes setmanes enrere, Batlle ha defensat la “negociació complexa” d’una permuta amb la propietat de Can Raventós que inclogui la totalitat, la casa i el jardí: “Tota negociació té dents de serra i hi ha moments en què sembla que estem a prop de l’acord, i d’altres més separats”. De moment, però, la llicència per començar les obres ja s’ha emès.

Batlle també ha volgut deixar clar que, fins al moment, no hi ha cap decisió judicial que hagi posat en qüestió les actuacions administratives dutes a terme, s’ha referit a la denúncia de la plataforma a l’Oficina Antifrau sobre possibles irregularitats en l’aprovació del pla urbanístic com a “acusacions infundades”, i ha insistit que Districte seguirà treballant per arribar a un acord amb la propietat en un tema “complicadíssim”. En cap moment s’ha referit al carbó que li han entregat.

Un sac de carbó entre el públic a la sala de plens © Sergi Alemany

No canviar el verd dels arbres pel gris del formigó

Defensem Can Raventós es nega a contemplar la possibilitat que la construcció de 53 pisos de luxe acabin transformant l’actual jardí privat en una massa de formigó gris, i adverteix que davant l’increment, any rere any, de les onades de calor, la gestió pública hauria d’anar dirigida a omplir el barri de vegetació, perquè “el terra cobert de verd atrapa menys la calor del sol que la terra nua”.

En el manifest que han llegit, també aprofiten per criticar que tots els nous espais oberts que s’estan dissenyant al barri, s’estan pavimentant, recordant que no hi ha un sol arbre a les estrenades places Mariano Meseguer i Angelina Trallero, i que el parc forestal del Castell de l’Oreneta s’ha començat a reformar asfaltant camins. “A Can Raventós sí que n’hi ha, d’arbres. Arbres madurs i imponents que les veïnes i els veïns volem que continuïn vius”, apunta l’escrit veïnal.

GALERIA | DEFENSEM CAN RAVENTÓS ES TORNA A MANIFESTAR PELS CARRERS DE SARRIÀ

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Gay anuncia que l’Ajuntament treballa per reobrir la carretera de les Aigües el més aviat possible

El tancament de Collserola pel brot de pesta porcina genera malestar veïnal i pressió política, mentre el govern defensa les restriccions i evita concretar terminis

Allau de retrets al Govern socialista en un ple extraordinari pels incompliments

Maria Eugènia Gay acusa l'oposició de difondre "falsedats" després d'una sessió impulsada per Junts amb un xoc de relats evident

Junts força un ple extraordinari perquè Gay reti comptes sobre els incompliments del mandat

Els juntaires reclamaran al Govern socialista que doni una resposta individualitzada per cada una de les iniciatives que s'han aprovat al Consell Plenari i que no s'han executat

La Seu del Districte s’omple de brossa: nova protesta de Defensem Can Raventós

La plataforma sarrianenca apunta contra Maria Eugènia Gay per "trencar el consens" que existia amb el barri
spot_img

Gay anuncia que l’Ajuntament treballa per reobrir la carretera de les Aigües el més aviat possible

El tancament de Collserola pel brot de pesta porcina genera malestar veïnal i pressió política, mentre el govern defensa les restriccions i evita concretar terminis

Aprovats definitivament els projectes per finalitzar la connexió del tramvia per la Diagonal

A Francesc Macià es renovaran les voreres de la plaça i es respectarà l’interior enjardinat, i entre l’avinguda de Sarrià i la plaça es reordenaran els carrils de circulació per tal de convertir la parada de Francesc Macià en un intercanviador entre tramvia i bus

L’escola del futur passa per llegir, escriure i conversar

El centenari del Tècnic Eulàlia reuneix experts i institucions per analitzar cent anys d’educació a Barcelona

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí