Publicitat

El campanar analògic o la campaneta digital

Un debat sobre la tecnologia, les revistes i els hàbits de consum

spot_img

Publicat el 3.2.2019 9:00

La Mirada Jove

Esplai Movi 

Ara fa uns mesos, a l’esplai va sorgir una pregunta que, tot i semblar poc rellevant de principi, va acabar necessitant dues assemblees per resoldre’s. La qüestió gira al voltant de la tecnologia i la revista que fem a l’esplai: El Campanar. Resulta que ja feia anys que, tot i els esforços de la comissió que s’encarrega de gestionar i redactar la revista, els infants i joves no acabaven de connectar-hi, i els dies que es repartia sempre acabava sobrant un bon piló d’exemplars no repartits.

Publicitat

Aquest resultat era doblement greu, ja que per una banda era un cop a la moral de les persones que havien estat treballant en la revista, que gradualment anaven perdent motivació i perdien la confiança en el projecte que estaven duent a terme; i per altra banda, es gastava una quantitat de paper amb la qual l’esplai no estava còmode desaprofitant.

Publicitat

Després de moltes iteracions de la revista, es va decidir buscar l’origen d’aquesta poca connexió entre la revista i les joves de l’esplai. La paraula clau aquí va ser “connexió”, justament. D’una banda, part de l’assemblea de monitores va deduir que el problema era que les joves no estaven acostumades a consumir l’entreteniment i la informació a través de revistes en format de paper, que era un hàbit que no havien adquirit mai, i que si volíem arribar-hi calia adaptar-se als seus costums i maneres de consumir. Així doncs, la conclusió era obvia: havíem de fer una revista curta, compartible a través de les xarxes socials.

D’altra banda, una fracció de l’assemblea es va oposar a aquesta proposta argumentant que no tenia sentit. Que, justament, si els infants tenien aquests hàbits, no podia ser que nosaltres els reforcéssim. Ja fa anys que les famílies de l’esplai ens demanen que treballem el tema de les xarxes socials i d’ensenyar als infants a aprendre a gestionar-les. Que, justament, la situació és que els joves són absolutament dependents de les xarxes socials per a fer-ho tot. Per a moltes famílies, l’esplai és, sobretot, un espai on les joves interactuen, aprenen i es socialitzen amb les seves companyes sense una pantalla intermediària.

Necessitàvem una revista que els estimulés nous hàbits de consum cultural. Així doncs, la discussió estava servida. En essència, cap de les dues propostes anava errada i els punts a
favor i en contra eren clars. Al final, però, la pregunta que com a assemblea vam descobrir que estàvem discutint era: “La tecnologia és bona o dolenta?”

S’ha parlat molt del tòpic i és difícil que, com a assemblea, arribéssim a cap port que no hagués estat ja descobert. Tot i així, la conclusió va ser que, si de debò volíem solucionar el problema, havíem d’acceptar els hàbits de consum dels infants i les joves, i des d’aquells, treballar per a estimular noves formes en l’entorn digital de divertir-se, aprendre i informar-se.

Si voleu descobrir el resultat d’aquesta proposta, podreu trobar la revista penjada a partir de gener a la nostra web i a les xarxes socials!

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí. Entre tots garantirem el futur de la publicació!
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La revista ‘Coses del Farró’ ret homenatge a l’actriu i veïna del barri Teresa Cunillé

En el número 22 també s'inclouen articles sobre l'arquitecte Sixte Illescas i l'autor Luis Cabrera, entre d'altres

Laura Tremosa: “El feminisme de la diferència ha fracassat i el feminisme de la igualtat ha tingut èxit”

Entrevista a la segona dona graduada en Enginyeria Industrial a Catalunya i una de les organitzadores de les primeres Jornades Catalanes de la Dona

La revista La Vall de Vidre celebra el 30è aniversari

La publicació de Vallvidrera ho commemorarà amb una edició especial i un brindis amb el veïnat aquest dissabte 22 d'abril

Un dia repartint El Jardí

Furgoneta, carretó i, finalment, preparació d'enviament pels subscriptors que reben el diari a casa al llarg de l'any
spot_img

Maria Eugènia Gay, reconeguda com una de les dones més influents de Catalunya segons Forbes

Política El Jardí La regidora de Sarrià-Sant Gervasi i tinenta de l'Ajuntament de Barcelona, Maria Eugènia Gay, ha estat reconeguda com una de les dones més influents de Catalunya segons una llista de...

Les singularitats demogràfiques de Sarrià-Sant Gervasi

És el territori barceloní amb un percentatge més alt de dones, el 45% dels veïns són nascuts a la ciutat i la nacionalitat estrangera que més domina és la francesa

Els refugis climàtics d’aquest 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Des del 15 de juny fins al 15 de setembre, l'Ajuntament posa a la disposició de la ciutadania diversos espais per fer front a la calor

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]