Publicitat

El carrer de Castanyer

spot_img

Publicat el 25.2.2018 10:00

Nomenclàtor

Jesús Mestre Campi

L’origen del carrer de Castanyer és a finals de segle XIX, quan la marquesa de Moragas, propietària dels terrenys, presenta a l’Ajuntament una proposta d’urbanitzar els carrers de Castanyer i de Moragas, entre els carrers de Canals (avui Teodora Lamadrid) i Mercader (avui Folgueroles). Així, el prim tram del carrer que es va construir va ser entre les rieres de Castanyer i de Sant Gervasi —el tram central del carrer avui dia—, i el més enfonsat.
Uns anys més tard, arran de la urbanització del Putxet, es va construir el tram fins al carrer de Bertran, que enllaçava amb el carrer del Pare Fidel Fita, molt pendent, i que portava a la part alta del turó. La urbanització del carrer Balmes va impulsar la construcció d’habitatges d’aquest tram de carrer.

Publicitat

Finalment, després de la Guerra Civil, es va urbanitzar el tram entre Teodora Lamadrid i Sant Gervasi de Cassoles, molt pendent, però que completava la comunicació est-oest entre el Putxet i la Bonanova. Aviat es va anar construint en els diversos trams del carrer que es veia afavorit per la seva centralitat i per travessar carrers amb molta vida comercial.

Publicitat

Al començament d’aquest any s’ha iniciat la reurbanització del carrer, tot i les moltes molèsties que suposarà pels veïns els mesos vinents. S’espera que es pugui unificar uns projectes fets en períodes molt diferents i solucionar alguns problemes tècnics importants, com ara els del clavegueram: Castanyer travessava dues antigues rieres.l

La fotografia d’Emili Godes, cedida per la seva filla Maria Rosa Godes i conservada a l’IEFC, mostra un paisatge hivernal del començament dels anys vint i es va fer des de la part alta del carrer del Pare Fidel Fita; es veu part del carrer Castanyer, fins a la riera de Sant Gervasi. A l’extrem superior esquerre hi ha la parròquia de la Bonanova.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Neix la Copa Sarrià, un torneig per fer barri a través del futbol

Organitzada per exalumnes del Sant Ignasi, comptarà amb la participació de vuit equips masculins de Sarrià-Sant Gervasi i espera ser un espai de trobada per a tot el veïnat

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

Fotogaleria | La Festa Major de Sarrià, en imatges

Del 3 al 12 d'octubre, la vila viu moments de cultura popular, música, dinars de germanor i per primera vegada, una trobada de vehicles clàssics

El pregó que hauria fet Anna Aguilar-Amat a la Festa Major de Sarrià

"Quan miro enrere sento orgull d’haver nascut i crescut en aquest barri. Per la convivència pacífica dins dels contraris, per la solidaritat i per la cultura compartida i les tradicions revisades"

Els Tabalers de Sarrià celebren 10 anys

Per celebrar l’ocasió, els Tabalers de Sarrià han convidat 10 colles d’arreu de Catalunya per compartir una trobada de percussió a la plaça de Pere Figuera i Serra, en el marc de la Festa Major de Sarrià, el pròxim 11 d’octubre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí