Publicitat

El festival de cinema francòfon Ohlalà inicia la 3a edició amb passis a Filmin

La cita dura fins el 8 d'octubre i part de la seva cartellera es presenta online a través de la plataforma Filmin

Publicat el 4.10.2020 17:05

Cultura

Marco Renzelli

El passat primer d’octubre l’Institut Francès va acollir la inauguració de la 3a edició de l’Ohlalà que aquest any es presenta en un format batejat, per les mateixes directores de l’esdeveniment, com a “híbrid” en tant que part de la seva cartellera es presentarà online a través de la plataforma Filmin. La cita s’allargarà fins el 8 d’octubre.

Les entrades ja estan exhaurides i això no és d’estranyar. L’estreta relació entre el cinema català i el francès ha agermanat ambdues cultures gràcies a incomptables coproduccions. Això sense mencionar que va haver-hi un temps on el sinònim de cinema no era Hollywood, sinó França. A mitjans del segle passat directors com Rivette, Truffaut o Godard van reinventar el cinema, creant un llegat que encara influencia fins i tot als directors més “nouvelles”.
© Marco Renzelli
Per descomptat “francòfon” no vol dir “França” i això és precisament el que fa tan màgic a aquest festival, la seva voluntat de donar visibilitat a altres veus. Amb prop de la meitat de llargmetratges dirigits per dones i important pel·lícules de tot arreu on es parli la llengua, des de Quebec fins a Tunísia, el festival se surt de la norma i acull visions del món que no veiem en les cartelleres convencionals.

Amb una nit màgica com aquesta podem dir que l’Ohlalà s’ha consagrat ja, no només com a festival de cinema, sinó com a festival de cultura. L’eix principal són les pel·lícules, sí, però també tot el que les envolta. Entrar a la sala i sentir-se dins d’una bombolla on la llengua vehicular és el francès i les càlides paraules de benvinguda són bilingües afegeix una tercera dimensió a un format artístic de dues.

Per acabar la presentació, un petit muntatge amb escenes de les pel·lícules que veurem els dies vinents ens revela el necessari per picar la curiositat sense trencar el misteri. El públic aplaudeix les paraules de les directores del festival, Mélody Brechet-Gleizes i Ana-Belén Fernández, davant el sentiment d’haver recuperat la cultura perduda durant la quarantena, i agraeix a l’organització la seva fermesa a l’hora de no cancel·lar, sinó posposar fins ara, un esdeveniment que haguéssim trobat a faltar sense saber-ho.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ohlalà arriba finalment a l’octubre amb més de 15 títols inèdits a Catalunya

El festival de cinema francòfon s'havia de celebrar al març a l’Institut Français i es va ajornar pel coronavirus

L’Escola de Música de Can Ponsic continua sonant des de casa

Alumnes de l'EMM de Can Ponsic han interpretat la canço 'La gata i el belitre' des del confinament

El festival de cinema francès Ohlalà s’ajorna a l’octubre

A causa del coronavirus, l'organització ha decidit ajornar-lo i celebrar-lo entre l'1 i el 10 d'octubre

Ohlalà: el cinema francòfon fet art

La tercera edició del festival de cinema francòfon de Barcelona tindrà lloc entre el 12 i el 21 de març i es projectaran 23 títols, alguns d'ells que no es poden veure en sales
spot_img

“Ni idea”, “No serà un ‘aparcadero de niños'”: l’Ajuntament admet desconèixer quin serà el futur de la Biblioteca de Vallvidrera i del Cívic

El malestar del veïnat creix davant d'un projecte indefinit, amb dos milions d'euros pressupostats, que posa en risc la continuïtat de les activitats del Vázquez Montalban

El panettone

"Els autèntics reis del panettone a casa nostra continuen sent els italians i les seves botigues de productes made in Italy. A Sarrià en tenim unes quantes, potser perquè en certa manera ja som indiscutiblement el Little Italy de Barcelona": l'opinió d'Aitor Romero Ortega

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí