11.2 C
Sant Gervasi
| Dilluns 30 de novembre de 2020 |

L’Ohlalà arriba finalment a l’octubre amb més de 15 títols inèdits a Catalunya

El festival de cinema francòfon s'havia de celebrar al març a l’Institut Français i es va ajornar pel coronavirus

Cultura

Anna Rubió

La tercera edició del festival de cinema francòfon, l’Ohlalà, arriba aquest octubre, de l’1 al 8, a Barcelona en format híbrid, després d’haver estat ajornat pel coronavirus. Combinant projeccions a l’Institut Français i a la Filmoteca de Catalunya, i amb el suport de la plataforma online Filmin, el projecte acollirà més de quinze títols inèdits a Catalunya, tots ells provinents de països de parla francesa.

En paraules de les codirectores Melody Brechet-Gleizes i Ana Belén Fernández, aquest nou model d’organització ens “permetrà arribar també a un públic nacional” sense perdre, però, una de les seves característiques principals: afavorir la trobada amb actors i directors. Tanmateix, atès que algunes pel·lícules han estat estrenades recentment, el nombre de projeccions original s’ha vist reduït a un total de 16 films: nou d’ells són presentats a concurs, dos serveixen per donar inici i final al festival, i els cinc restants són un tribut a Nathalie Baye, madrina de l’edició d’enguany.

L’actriu francesa es desplaçarà a Barcelona per l’ocasió i, si tot va bé, presentarà de la mà de Sergi López l’obra Une liaison pornographique. Els canvis per la pandèmia, no només han afectat a la programació sinó també a la voluntat de presentar un cartell amb el mateix número de directores que directors. “Ho teníem totalment equilibrat en l’organització inicial i, en la d’ara, gairebé”. Fernández ha comunicat que de les nou pel·lícules en concurs, quatres d’elles, i la de cloenda, han estat dirigides per dones mentre que les altres cinc, i la de l’acte inaugural, per homes.

En aquesta línia, el col·lectiu francès 50/50 celebrarà una taula rodona dins el festival, amb la idea d’intercanviar noves idees i veure en quin nivell de paritat es troba la indústria
cinematogràfica francesa. En addició a aquesta visió feminista, el festival també opta per portar al públic barcelonès pel·lícules d’autor que no arriben a les sales comercials. I, com ha expressat en la roda de premsa el director de l’Institut Français, Max Vasseur, “lluitar per seguir promovent la cultura francesa”.

Cal destacar que, en el programa d’aquest any, abunden les òpera prima i que, com han expressat les directores, “hi ha molt talent jove”. Alguns dels títols que hi formen part són: La belle époque, que donarà el tret de sortida, Notre Dame, que posarà fi a les jornades, Les éblouis, Antígone i Camille, entre molts d’altres. A la pàgina web del festival es poden consultar els horaris de les projeccions i les xerrades així com la manera de reservar entrada i accedir a Filmin.

Melody Brechet-Gleizes i Ana Belén Fernández estan molt il·lusionades per “presentar un festival que permetrà a la gent gaudir novament de cinema segur a la gran pantalla”.

Fes-te subscriptor

Et vols comprometre amb el periodisme de proximitat, rigorós i cooperatiu? Fes-te subscriptor per només 5€ al mes i passa a formar part de la comunitat El Jardí

Publicitat
Publicitat

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.