Publicitat
spot_img

El peatge dels túnels de Vallvidrera es manté com un dels més cars de l’Estat espanyol

La concessió de la Generalitat a Abertis per la gestió de la C-16 no venç fins a l'any 2037

Publicat el 31.8.2021 22:41

Societat

Sergi Alemany

El peatge dels túnels de Vallvidrera, a la C-16, no ha aixecat barreres aquest primer de setembre, com ha passat en altres vies com l’AP-7, l’AP-2, la C-32 Nord i la C-33. El motiu és que la concessió d’aquesta via -de titularitat catalana i no estatal- pertany encara a l’empresa Abertis i així ho farà, en principi, fins al 2037. La Generalitat ha demanat a l’Estat espanyol que rescati els últims peatges que queden a Catalunya, com s’ha fet amb les autovies de Madrid.

Per passar pels túnels de Vallvidrera, els usuaris paguen de peatge entre 3,86 i 4,34 euros per recórrer un tram de 16,7 quilòmetres. Això vol dir que cada quilòmetre val 0,26 euros. Només el supera a la mateixa C-16, el tram més car de tot l’estat espanyol, que és el del Túnel del Cadí, on els conductors han de pagar 12,08 euros per recórrer 29,7 quilòmetres. És a dir, a 0,40 euros el quilòmetre. El peatge de la C-16 també, entre Sant Cugat i Manresa, el del túnel d’Artxanda a Bilbao, al País Basc, i el de la C-32 entre Castelldefels i el Vendrell completen els cinc trams de carretera més cars de tot l’estat espanyol.

Publicitat

 

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Trànsit no ha detectat més pressió de vehicles a la Via Augusta amb el carril bici

Ho ha dit el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, en una entrevista a Betevé
spot_img

Nadal, un temps per cuidar i empatitzar

Un gest senzill, com una mà que acompanya, una mirada amable o simplement una veu coneguda, pot proporcionar més calma que qualsevol rutina formal a les persones amb malalties neurodegeneratives

El cas de Rosario Endrinal o la pobresa amb rostre femení

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles, Arran i l’Assemblea de Joves de Sarrià han commemorat el vintè aniversari de l’assassinat i n’han assenyalat l’aporofòbia institucional com a principal responsable

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí