Publicitat

El pintor Joan Ponç i Bonet, veí de Sarrià i artista de les avantguardes de la postguerra

Una de les primeres exposicions que va fer va ser al local del Centre Excursionista Els Blaus

spot_img

Publicat el 19.11.2024 14:09

Cultura

Josep Prim Capdevila

Aquest mes de novembre fa 97 anys del naixement del pintor sarrianenc Joan Ponç i Bonet. Va néixer el dia 28 de novembre de 1927 al número 34-36 del carrer Pedró de la Creu. A la façana, una placa de l’Ajuntament de Barcelona ens ho recorda. Va morir als 57 anys, per complicacions de la seva diabetis, a Sant Pau de Vença, a Occitània. Està enterrat al jardí de casa seva a la Roca de Pelancà, prop de Camprodon. A la làpida va fer posar: “Tan sols dins la mort som eterns”. Val la pena visitar l’indret, és un poble preciós.

Publicitat

Joan Ponç va ser un dels artistes més importants de les avantguardes durant la postguerra. Amb un llenguatge pictòric propi i original, igual que Miró, Tàpies o Dalí, fa que amb els colors, les formes i les imatges viatgem al nostre inconscient a través de la imaginació.

Publicitat

Va ser amic i col·laborador del poeta Josep Vicenç Foix, veí seu. Ell li va afavorir una de les primeres exposicions que va fer, al local del Centre Excursionista Els Blaus de Sarrià, també veïns seus. En aquesta sala d’exposicions va conèixer Antoni Tàpies i Modest Cuixart, i és on es va propiciar l’inici del moviment Dau al Set.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Veïns i entitats es reuneixen en l’emotiu homenatge pòstum al sarrianenc Miquel Morera

El Centre Excursionista Els Blaus i el periodista Víctor Amela participen en l'acte celebrat a la Seu del Districte

Barcelona premia la feina de 8 entitats centenàries de Sarrià-Sant Gervasi

La primera edició d'una nova distinció de l'Ajuntament a la ciutadania ha servit per lliurar 96 plaques i diplomes

Barcelona reconeixerà amb una nova distinció set entitats centenàries de Sarrià-Sant Gervasi

L’Orfeó Sarrianenc, el Centre Excursionista Els Blaus, l’Observatori Fabra i el RCD Espanyol de Barcelona, entre els guardonats

La Federació Excursionista homenatja Els Blaus amb motiu del seu centenari

La mitjana d’edat dels membres del Centre Excursionista Els Blaus se situa entre els 40 i 50 anys, i la majoria són dones, tot i que fins l’any 1966 no s’hi van poder inscriure
spot_img

Èxit a Sant Gervasi per la Festa Major: el barri torna a bategar

Del 5 al 15 de juny, el veïnat ha gaudit d'un ampli ventall d'activitats i d'un pregó protagonitzat per Aina Da Silvia, d'Eufòria

El veïnat de Vallvidrera consensua una proposta polifacètica per la Buenos Aires

Després d'un procés participatiu, el projecte que plantegen els veïns a l'Ajuntament implica combinar allotjament per joves i grans amb un espai esportiu i un centre que permeti l'estada diürna de la gent gran

El veïnat del Tibidabo fa un pas més per a la recuperació del Tramvia Blau: “Tenim gairebé 3.000 firmes”

L'Associació de Veïns de l'Avinguda Tibidabo critica la falta de transparència política i reclama que torni l'emblemàtic vincle i consolidar l'avinguda com un espai "funcional, cuidat i autèntic"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]