Publicitatspot_img
Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

El propietari incrementa un 76% el preu del lloguer del local del Grup Caliu

L'entitat social espera que l'Ajuntament passi de les paraules als fets i els ajudi a trobar una solució

Publicat el 7.2.2019 17:33 · Actualitzat el 14.11.2019 12:02

Societat

Juanjo Compairé, Carme Rocamora

El Jardí ja ha informat de la mala situació en què es troba el grup Caliu, atès que estan en lluita per trobar un lloc per poder seguir desenvolupant la seva tasca social d’integració de  persones amb capacitats diverses. Ara, després de les negociacions entre l’advocat de l’entitat i l’advocat del propietari del local del càrrer Pàdua, la darrera proposta d’aquest últim és que la data de sortida del local sigui el 15 de setembre de 2019, i que a partir d’aquest març, paguin un 76% més de lloguer, passant de 1250€ a 2200€, més impostos.

Caliu ha assegurat en un comunicat que no pot assumir, amb els ingressos actuals, aquesta pujada de lloguer i és per això que ha anunciat que iniciarà mobilitzacions per fer complir a l’Ajuntament el seu compromís verbal: que farà de mitjancer, i també per demanar que plantegi una solució per aquest augment de lloguer, i que s’impliqui en la recerca d’una seu definitiva, que hauria de reunir unes determinades característiques (de mida i d’accessibilitat, sobretot, atès que “Caliu” treballa amb persones amb diverses peculiaritats, algunes amb mobilitat reduïda).

Publicitat

Ara, en una situació d’emergència, volen forçar al Districte a passar de les paraules als fets. Han adreçat un missatge al gerent Xavier Patón i a l’adjunta al regidor, Inés Garriga, dels que esperen resposta. Mentrestant han convocat un seguit de mobilitzacions per forçar-los a moure fitxa.

El Districte assegura estar treballant per aconseguir un espai estable

El Jardí ha parlat amb fonts del Districte, que han assegurat que treballaran «amb totes les eines disponibles» per aconseguir que Caliu disposi d’un espai estable a la ciutat, i per fer-ho, estan mantenint converses amb l’equip directiu i amb familiars de l’espai per estudiar les opcions, així com exercint de mitjancers entre la propietat i l’entitat per mantenir el projecte en l’espai actual i alhora trobar solucions a llarg termini.

Calendari de mobilitzacions

La primera jornada d’accions al carrer comença el proper dimecres 13 de febrer a les 18h. Es traslladaran les activitats que habitualment Caliu fa al seu local, a la Plaça del Consell de la Vila, davant de la seu del districte.

El dimecres següent, 20 de febrer a les 19h, es plantegen fer un tall de trànsit durant una mitja hora a la Ronda del Mig/Pàdua.

I finalment el següent dissabte 23 de febrer a les 12h, també a la Plaça del Consell de la Vila, es farà un vermut solidari amb algunes actuacions, per seguir pressionant sobre l’equip municipal.

L’entitat ha adreçat una carta a les famílies de les persones usuàries fent-les partícips d’aquesta situació d’emergència. També s’ha adreçat als mitjans de comunicació per tal que la situació en què es troba sigui coneguda pel màxim de persones del barri. Perquè el lema de Caliu és “Som barri, som Ateneu Divers”.

«Sense la vostra participació i assistència a aquests actes no aconseguirem la visibilitat que necessitem per aconseguir els nostres objectius, i sense el suport de l’Ajuntament, l’entitat es veurà a curt termini abocada a fer derrames extraordinàries a les famílies per fer front a aquests mesos de pujada de lloguer, i a mig termini al tancament del Grup Caliu», ha apuntat al comunicat.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

La Festa Major de Sarrià, insegura?: la importància de contextualitzar els fets

Preservar les festes majors és preservar una part essencial de la vida col·lectiva. I fer-ho passa també per explicar-les amb rigor, reconèixer la feina de les entitats i no deixar que uns fets delictius sense relació directa acabin definint allò que, durant molts dies de feina i il·lusió, centenars de persones s’esforcen a construir: comunitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí