Cultura
Elena Bulet
Representada per primera vegada a Nàpols l’any 1733, l’òpera bufa La serva padrona havia de funcionar com a entreteniment durant els descansos d’una l’òpera seriosa. Després del seu gran èxit, es va convertir en l’òpera més coneguda de Giovanni Battista Pergolesi. Del 5 al 7 de febrer, els Amics de l’Òpera de Sarrià la porten al Teatre, en el marc de la 7a temporada de l’Òpera de Cambra de Barcelona.
La serva padrona relata la història de seducció de la serventa Serpina (interpretada per Serena Sáenz) a Umberto (Carles Pachón), el seu patró, per tal de casar-s’hi i convertir-se en mestressa de la casa. Amb direcció musical d’Assunto Nese, direcció artística de Raúl Giménez i una posada en escena dirigida per Xevi Dorca, que també encarna el personatge mut de l’obra, aquesta òpera de cambra busca divertir el públic, a la vegada que interpel·lar-lo a partir d’estereotips quotidians.
La representació comptarà amb els pianistes Viviana Salisi i Miquel Villaba, l’orquestra Barcelona Concertant, i amb una escenografia elaborada pels professors Jaime de Córdoba, Oriol Vaz, Víctor Roig del Departament d’Arts i Conservació-Restauració de la Universitat de Barcelona; i els alumnes Martiño Lorenzo, María Carrasco, Belén Domínguez, Maria van Tirgijk, Maria Masó i Aleix Prats, de la Facultat de Belles Arts.
“En els temps que vivim, no hem d’obviar l’experiència de l’art”, defensa Joan Montón, membre de l’equip de producció. L’organització farà el possible per representar totes les obres programades malgrat les condicions de pandèmia. “No es tracta d’anar en contra del virus, sinó de veure com poder reconciliar-nos-hi. Adaptar-nos a les circumstàncies des del que som, artistes”, destaca el Joan.