Publicitat

Els instituts públics Montserrat i Escola Projecte, en obres durant l’estiu

L'Institut Escola Projecte iniciarà el curs vinent com a nou centre públic, deixant enrere una etapa de concertada

spot_img

Publicat el 30.7.2022 6:30

Educació

El Jardí

En un districte, Sarrià – Sant Gervasi, on predominen clarament les escoles concertades aquest estiu ha començat la primera fase de les obres d’adaptació a la titularitat pública de l’Institut Escola Projecte, situat a l’Avinguda Tibidabo. Al febrer d’aquest any la Generalitat i el Consorci d’Educació de Barcelona van anunciar la reconversió de l’Escola Projecte, que fins ara era concertada, en un nou centre públic, aplicant-li un petit canvi en el nom. Es feia per desig del mateix centre des de la seva fundació, i de retruc s’aconseguia incrementar de cara al curs vinent l’oferta de places públiques al districte de Barcelona on l’escola pública té menys pes.

Publicitat

Prova de la manca d’escoles públiques al districte -hi ha el doble de concertades, una quarantena, que de públiques- és que durant el període de vacances escolars d’estiu només dues de les 79 actuacions de millora de centres que ha posat en marxa el Consorci d’Educació de Barcelona a la ciutat, tenen lloc a Sarrià – Sant Gervasi. Una d’elles és, precisament, l’adequació als requeriments del sistema públic de l’Escola Projecte; l’Institut Escola Projecte, a partir del curs 2022-2023. Aquest estiu s’hi actualitza la instal·lació TIC, s’està adecuant un espai com a nova aula i es millora la barana de l’escala.

Publicitat

L’altra centre públic on es faran obres aquest estiu, en aquest cas de màxima prioritat, és a l’Institut Montserrat, on per motius de seguretat s’hi han de fer diverses “actuacions urgents”, segons el Consorci. Fora de l’època de l’estiu, els centres públics de Sarrià – Sant Gervasi Institut Menéndez y Pelayo, Escola Xiprer, Escola Poeta Foix i l’Escola Llotja d’Art i Disseny també tenen assignades diferents partides pressupostàries entre els 60.000 i 200.000 euros aquest any per fer reformes, que van des de millores de cuina fins a la substitució de cobertes en alguns casos.

A tota la ciutat el Consorci d’Educació de Barcelona està aprofitant l’aturada de les classes per la finalització del curs 2021-2022 a les escoles públiques per treballar aquest estiu, entre d’altres línies estratègiques, en la transició energètica, la transformació dels patis, la reforma de menjadors i cuines, la renovació del mobiliari i l’actuació en pintures i revestiment.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Com dormir millor a l’estiu si no tenim aire condicionat?

Trucs senzills i efectius que poden ajudar-te a refrescar-te i a dormir millor durant les nits caloroses

El carrer Muntaner estarà tallat més d’un any per obres

L'Ajuntament anuncia actuacions que afectaran de manera notable Sarrià-Sant Gervasi: hi haurà restricció de trànsit entre Laforja i Marià Cubí, i també al carrer Doctor Ferran per la construcció del metro

El centre dels jardins de Vil·la Cecília, tancat un mes per obres de millora

Les reformes s'allargaran fins a principi de juny i serviran per rehabilitar el paviment

Afectacions a la mobilitat al carrer Muntaner per obres de l’L8

Es tancarà el trànsit entre Laforja i Marià Cubí fins a l'estiu vinent, a excepció d'autobusos i vehicles d'emergència
spot_img

Joaquim Campanyà: “Volem convertir el Teatre de Sarrià en un referent cultural de Barcelona”

Qualitat, continuïtat i innovació: el Teatre de Sarrià obre la seva temporada amb ambició

Microcredencials: formacions curtes, oficials i a mida del mercat laboral

El Govern català impulsa programes universitaris àgils i flexibles per adquirir competències específiques i obrir-se a noves oportunitats professionals

Fotogaleria: Arrenca la Festa Major del Farró

La cercavila de 600 i el pregó d'Alberto Marini han donat el tret de sortida a la festa que s'allargarà fins el 14 de setembre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]