Societat
El Jardí
Els punts negres de la mobilitat a la Bonanova van ser el tema destacat del Consell de Barri del dimecres 20 de novembre. Va tenir lloc a Vil·la Florida i va ser presidit pel regidor del districte, Albert Batlle, que va presentar la nova gerent, Maite Català Pujol. Com és habitual, la gent va omplir la sala d’actes del centre cívic. El primer punt de l’ordre del dia era l’elecció del vicepresident del Consell de Barri. Des de la creació d’aquest òrgan de participació, el càrrec l’havia assumit el president de Barnavasi, Salvador Albuixech, però al darrer Consell ja va anunciar que deixava la vicepresidència. Es van presentar com a candidats per ocupar el càrrec Joan Gibernau, membre del Consell de Seguiment, i Joan Sancho, anterior president de l’AV de Sant Gervasi de Cassoles i la votació es farà en el proper Consell de Barri.
A continuació, es va informar de l’entrada en servei la plataforma Decidim BCN: l’òrgan de participació veïnal de participació que ha creat l’Ajuntament de Barcelona. Vol ser un canal d’interlocució regular entre la ciutadania i l’Ajuntament per debatre i recollir opinions i propostes a fi d’incidir en les polítiques municipals. Aquest canal serà important en la confecció i seguiment del nou Pla d’Actuació de Districte (PAD), del qual es va presentar el calendari.
El següent punt del Consell, presentat per Lluís Roger en nom de l’Associació de Veïns de la Bonanova, era sobre prioritats en seguretat viària: es referia sobretot els punts negres del barri per a la gent gran. Aquests punts negres es localitzen a la vorera dels carrers Balmes i Buscarons, a la plaça de Joaquim Folguera; als passos de vianants de l’Avinguda Tibidabo, per a la qual es va proposar una colla de millores; i a la cruïlla a la confluència dels carrers Atenes, General Mitre i Sant Gervasi de Cassoles. També es va parlar de la superilla de Sant Gervasi i de la reforma pendent de la part alta del carrer Balmes, que, segons va dir el regidor, Albert Batlle, és una prioritat d’aquest mandat.
Sobre la reforma de l’avinguda del Tibidabo, el conseller de BComú Llorenç Sena va dir que segurament serà difícil poder-la assumir de forma immediata, a causa de l’alt cost que implica, uns 11M € i en aquest moment està en fase de projecte.
Carril bici a Balmes
En el torn de precs i preguntes, una veïna va demanar que es faci un carril bici al carrer Balmes, ja que és perillós circular-hi per la velocitat dels cotxes; també es va demanar que l’autobús arribi al carrer dels Quatre Camins, on hi ha un accés al Campus La Salle; l’Escola Decroly va demanar algun tipus de protecció a la nova sortida al carrer Vendrell, ja que els cotxes aparquen a la vorera. Finalment, una veïna del carrer Mandri es va queixar de l’incompliment dels horaris de diversos bars, que també tenen més taules de les permeses a les terrasses.