Publicitat

​​Emancipar-se i les seves complexitats

Miquel Saumell reflexiona sobre l'emancipació, el dret a l'habitatge i la relació amb els fills majors d'edat

spot_img

Publicat el 26.4.2023 19:56

Opinió

Miquel Saumell

Tres persones que tenim, respectivament, un, dos i tres fills majors d’edat ens fèiem una sèrie de preguntes. Quin ha de ser el paper dels pares quan els fills assoleixen la majoria d’edat? Se’ls ha d’esperonar a emancipar-se o és aconsellable retenir-los a casa uns quants anys més? Donant per fet que, per manca d’experiència, els fills emancipats cometran equivocacions, és positiu deixar-los fer, i que a partir de les seves equivocacions vagin aprenent com funciona el món? És normal que a trenta anys molts joves, cada dia més, encara visquin a casa dels pares?

Publicitat

Són preguntes que no tenen una resposta única, ja que dependrà de les circumstàncies personals de cadascú, sense ignorar que el problema de l’habitatge condiciona la decisió de marxar de casa. Així, si el sou mitjà es considera correcte, el preu dels pisos està pels núvols, i si el preu de l’habitatge és el que toca, llavors és el salari el que està molt desfasat. A Catalunya, l’oferta d’habitatge públic a preus raonables és pràcticament inexistent, i els governants que s’omplen la boca amb el problema de l’habitatge no fan res per pal·liar-lo. Des de la mort de Franco, ens han governat polítics de tots colors, i no han fet els deures. En aquest sentit, l’Ajuntament de Barcelona, amb quaranta anys de governs socialcomunistes (la dreta només ha governat quatre anys), és un exemple de pèssima gestió.

Publicitat

“L’Ajuntament de Barcelona, amb quaranta anys de governs socialcomunistes, és un exemple de pèssima gestió”

Els fills no tenen dret a viure a la mateixa ciutat on van néixer, ni tampoc al mateix barri. Fa uns anys, a Sarrià es va fer un debat públic sobre si viure al nostre barri és un luxe o un dret; recordo que alguns pretenien convèncer l’audiència que viure a Sarrià és un dret. No sé pas d’on ho han tret. Diguem-ho clar, el dret constitucional a l’habitatge no comporta el dret a viure en un barri determinat. A partir d’aquí, podríem discutir si això ens agrada o no, però aquest seria un altre debat.

Algú em retraurà poca empatia amb la gent més jove”

Seria bo que els fills s’emancipessin dels pares a una edat raonable, com passa en països més evolucionats que el nostre. Això no vol dir que s’hagi d’ignorar que l’accés a la vida independent comporta el risc d’ensopegar, però de les ensopegades també se n’aprèn. Potser seria raonable que els fills s’emancipessin en acabar la universitat, a partir dels vint-i-pocs anys. Soc conscient que, dient aquestes coses, algú em retraurà poca empatia amb la gent més jove. És exactament el contrari. En descàrrec meu, li contestaria que la protecció exagerada dels fills majors d’edat, que tant sovinteja a la nostra societat, encara els dificultarà més l’aterratge a la vida adulta que tard o d’hora hauran d’afrontar.

Notícies relacionades

A Sarrià el temps també és or

"Als CAPs existeix un sistema telefònic pervers que permet tenir el client esperant ser atès molt més temps del que seria raonable": l'opinió de Miquel Saumell

Sant Jordi i el dodo

Sant Jordi recupera el seu vigor reivindicatiu amb la manifestació convocada per Sant Jordi per la Llengua

Sarrià-Sant Gervasi es manté com el districte més elitista del mercat immobiliari

Un de cada deu habitatges venuts supera els dos milions d'euros

La moda es porta dins

"Res és més poderós que saber qui som i com volem ser percebuts", escriu la Belle Beth
spot_img

El fajol i la guixa

Dos aliments que al llarg dels anys s'han utilitzat en temps de gana i penúria: l'article de Fra Valentí Serra de Manresa

A Sarrià el temps també és or

"Als CAPs existeix un sistema telefònic pervers que permet tenir el client esperant ser atès molt més temps del que seria raonable": l'opinió de Miquel Saumell

El Santuari Sant Antoni de Pàdua inaugura l’exposició benèfica “L’art amb València”

La mostra, que compta amb obres d'Antoni Tàpies, es podrà visitar fins al 10 de maig a Santaló

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí