Publicitatspot_img
Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Es reprenen les obres de la ‘Cuca de Llum’, el nou funicular del Tibidabo

El Decret d’Alcaldia del 3 de maig permet que es tornin a posar en marxa les obres públiques

Publicat el 19.5.2020 10:16 · Actualitzat el 11.3.2021 17:41

Societat

El Jardí

Les obres per renovar el nou funicular del Parc d’Atraccions Tibidabo, iniciades el setembre del 2019 i aturades per l’estat d’alarma en el moment en què s’havia d’iniciar l’excavació de la plataforma de la via, s’han reiniciat ara gràcies al Decret d’Alcaldia del 3 de maig, que dona llum verda a la represa de les obres públiques a la ciutat.

A més, també es durà a terme la instal·lació dels equips electromecànics i la remodelació de les estacions, que seran «més accessibles, segures, funcionals i confortables.» El nou funicular, anomenat Cuca de Llum, serà la primera atracció del recorregut per l’emblemàtic parc del districte.

Publicitat
La ‘Cuca de Llum’, el projecte del nou funicular del Tibidabo © Ajuntament BCN

 

La capacitat màxima dels trens es veurà incrementada fins als 252 passatgers, a diferència de les 120 places que hi havia fins ara, mentre que la velocitat també augmentarà dels 4 als 10 metres per segon. El projecte preveu la substitució de l’actual catenària per un tercer carril, que permetrà guanyar altura als nous vehicles mantenint un traçat semblant a l’actual, amb un recorregut de 1.150 metres. El desnivell serà de 277 metres i el pendent mitjà del 25%.

Imatge històrica del funicular del Tibidabo © Ajuntament BCN

Impulsat pel Doctor Andreu al segle XX, l’històric funicular del Tibidabo es va inaugurar el 1901 convertint-se en una part important del patrimoni barceloní. Té el privilegi d’haver estat el primer funicular de l’Estat espanyol i el més llarg. Un trajecte curt, d’aproximadament 5 o 6 minuts, però no obstant això i amb absoluta certesa, farà un dia inoblidable per a petits i adults.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

El primer fruit

"Ens sembla que d’un dia a un altre no hi ha canvis, però sí que n’hi ha. Sempre n’hi ha. Fins que un dia, ens adonem que ja no som qui érem fa un temps": l'opinió de Glòria Vilalta

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí