Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

‘Pioners, oh pioners!’: una lectura per a les enamorades del camp

Un text poètic que t'embolcalla i et transporta a una granja de Nebraska liderada per una dona en un món d'homes

Publicat el 18.6.2023 6:00

Cultura

Les Ressenyes de la Casa Usher

La novel·la Pioners, oh pioners! de Willa Cather gira al voltant d’una dona, l’Alexandra. Filla d’emigrants suecs, és la continuadora de treballar la terra que el pare va comprar a Nebraska quan es van establir a Amèrica. Quan el pare mor, decideix deixar les regnes de la granja a la seva filla gran, malgrat que és una dona, perquè creu que és la que pot seguir el seu llegat i aconseguir que unes terres en aparença ermes, puguin ser conreades i fèrtils.

I el temps li dóna la raó al pare, perquè l’Alexandra destaca entre els seus germans i veïns, i assoleix que la granja superi els anys de males collites i altres penúries, confiant en la terra que a cop d’arada i esforços, dona la recompensa a aquells que viuen d’ella i per a ella. En un món d’homes, es fa un lloc pel seu caràcter i la seva intel·ligència. La història de l’Alexandra és una carta d’amor a la terra i a les arrels, als fruits que s’obtenen amb temps, paciència i confiança.

Publicitat

L’editorial Cal Carré torna a apostar per la traductora Núria Sales per la seva edició (que ja va traduir de la mateixa autora la novel·la El pont d’Alexandre) i el resultat és un text poètic que t’embolcalla i et transporta a aquell moment, a la granja al costat de l’Alexandra, fent que visquis els diàlegs com si els escoltessis i fins i tot sents la brisa de les planúries del nord d’Amèrica a mesura que descobreixes i estimes el paisatge amb els ulls dels protagonistes.

El pròxim dimecres 21 de juny tindrem a l’editora de Cal Carré, Antònia Carré-Pons al nostre club de lectura. Podeu consultar-nos pel funcionament del club a casausher@casausher.com, trucant-nos al 93 546 61 11 o passant per la llibreria (C/Santaló, 79).

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Lectura i memòria: una relació de benefici demostrada en totes les edats

Les persones que llegeixen amb regularitat tendeixen a tenir una major densitat de matèria grisa a les regions del cervell associades amb el llenguatge i la cognició

‘Aterratge’, d’Eva Piquer

El llibre és alhora la narració d'un accident aeri i un retrat intimista sobre la mort d'un ésser estimat.

Si la calor no us deixa dormir, podeu llegir!

Una tria de Casa Usher de bons llibres, de tots colors, per llegir aquest estiu

Sis claus per fomentar la lectura en infants en l’era digital

La directora del centre Kumon Barcelona - Sant Gervasi-Galvany, Laia Santanach, dona consells per inculcar un hàbit lector
spot_img

Districte prohibeix els concerts de Festa Major a Casa Orlandai després de gairebé 20 anys

Sarrià - Sant Gervasi comunica un dia abans de la Festa Major que la normativa acústica impedeix els concerts al pati d'en Marcel, tot i haver-ne autoritzat dos a l'estiu

On la memòria es fa gespa: el CP Sarrià celebra 75 anys d’història i barri

El Teatre de Sarrià aplega veïns, familiars i figures de l'entitat en una jornada que connecta la memòria del club amb els reptes de futur i amb un emotiu homenatge a Josep Calderó -“Pitu”-

El tramvia entre Francesc Macià i Montesa estarà fora de servei del 10 al 12 d’octubre

TRAM oferirà un servei especial d’autobús que cobrirà el trajecte entre les parades afectades

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí