Dijous 19, setembre 2024
22.2 C
Sant Gervasi
22.1 C
Sarrià
Publicitat

L’estat dels sis projectes aprovats als pressupostos participatius de Colau

La urbanització del carrer Romaninar a Vallvidrera, a tocar de la Casa Buenos Aires, és l'assignatura pendent de l'Ajuntament

Publicat el 26.3.2024 6:00

Societat

El Jardí

Quin és l’estat dels sis projectes aprovats el juny del 2021 als primers pressupostos participatius de Barcelona, posats en marxa pel govern d’Ada Colau? Cinc de sis, ja estan executats o en procés, mentre que n’hi ha un de pendent -la urbanització del carrer Romaninar- al barri de Vallvidrera. Això, dels 16 projectes finalistes que hi va haver Sarrià-Sant Gervasi.

Publicitat

El carril bici de la Via Augusta: de Ganduxer a la plaça Borràs

Va ser el projecte guanyador en nombre de vots -1.009 dels 3.206 emesos als pressupostos participatius- i demanava fer extensible el carril bici de la Via Augusta des del carrer Ganduxer fins a la plaça Borràs, precisament el tram que Jaume Collboni va posar en quarantena quan va arribar a l’alcaldia el maig del 2023. Finalment, el govern de Colau va informar que el carril només arribaria fins a la Porta de Sarrià, per les dificultats i el cost de fer-lo arribar fins a la ronda de Dalt. La setmana passada, l’Ajuntament va confirmar que finalment no es modificarà el carril dissenyat.

Publicitat
Carril bici a la Via Augusta, a l’encreuament amb Riera de Cassoles © Ajuntament de Barcelona

Guanyar espai per als vianants al carrer Balmes: del Mercat de Sant Gervasi a Mitre

El segon projecte guanyador, amb prop de 1.000 vots, apostava per ampliar l’espai per als vianants al carrer Balmes al tram de 200 metres que va des del Mercat de Sant Gervasi fins a la cantonada de la ronda General Mitre. Pendent de reforma des de fa molts anys, l’obra havia de ser l’inici d’una reurbanització de la resta de Balmes fins a la plaça Molina, un projecte que Collboni ha situat ara entre les màximes prioritats de la ciutat per aquest mandat. Avui dia, en aquest tram dotat amb 340.000 euros dels pressupostos participatius, s’ha instal·lat un nou pas de vianants amb semàfor a la cantonada amb el carrer Bertran, i els contenidors i les motos s’han situat a la calçada. La construcció de la futura estació del Putxet de l’L9 del metro en aquesta zona de Balmes va ser estat el motiu de l’Ajuntament en l’anterior mandat per no reformar més la via i l’entorn.

El nou pas de vianants amb semàfor a Balmes-Bertran © Sergi Alemany

Cuidar la infància i el medi ambient a l’Escola Lurdes

Amb 50.000 euros de pressupost i gairebé 700 vots, millorar la seguretat de l’entorn de l’Escola Nostra Senyora de Lurdes ampliant la vorera de la Via Augusta i incorporant vegetació i mobiliari a l’entorn, va ser la tercera proposta més votada. Una aposta en la línia del programa ‘Protegim les escoles’ del mateix Ajuntament de Barcelona. La pacificació en l’anterior mandat del carrer Lincoln, ara de plataforma única, també ha contribuït a generar un entorn més saludable pels infants.

Activitat de l’Escola Lurdes al carrer Lincoln © Escola Nostra Senyora de Lurdes

Creació d’una superilla al Farró

Amb una dotació de 370.000 euros i prop de 690 vots, la quarta proposta més votada als primers pressupostos participatius de la història de Barcelona, va ser la creació d’una superilla per pacificar definitivament el barri del Farró, després de diversos intents de reduir el trànsit de vehicles, sense massa èxit. Aquest març l’Ajuntament ha començat l’obra, que no serà una superilla com a tal, sinó la pacificació de diverses cruïlles i de la plaça de Sant Joaquim, on s’instal·larà una pilona per barrar el pas als vehicles. Les obres s’allargaran fins a l’estiu afectant el trànsit, i després caldrà veure si el resultat és satisfactori.

Restriccions de trànsit al Farró. Font: Ajuntament de BCN

Creació d’un hort ecològic comunitari al Sarrià de Dalt

Crear un hort ecològic de gestió comunitària a la zona de Sarrià de Dalt amb l’objectiu generar cohesió social a la zona potenciant un nou espai de trobada i crear consciència ecologista. Era l’objectiu de la que va ser la cinquena proposta més votada, amb més de 600 vots i 120.000 euros de pressupost. Aquest març l’Ajuntament ha començat la transformació del que fins avui era un descampat municipal en desús, situat al carrer Ràfols 23 a tocar de la ronda de Dalt, utilitzat mentrestant per la ciutadania per estacionar-hi vehicles sense cap mena de cost. El projecte, impulsat per l’Associació Veïnal de Sarrià, el Centre i Teatre de Sarrià, l’Esplai Movi de Sarrià i el Centre Assís d’acollida per a persones sense llar, contempla sinergies amb el teixit social i la comunitat educativa del barri.

El solar municipal de Ràfols 23 © Ajuntament de BCN

Urbanització del carrer Romaninar a Vallvidrera

Urbanitzar un carrer creat als anys 60 a la zona de Vallvidrera, a tocar de la Casa Buenos Aires, va ser la sisena i última proposta aprovada als pressupostos participatius de Sarrià-Sant Gervasi, però avui dia encara no s’ha fet. El carrer Romaninar és actualment un camí de terra, sense voreres, clavegueram, i poc enllumenat. Els seus veïns fa anys que reclamen deixar de ser un dels pocs carrers de Barcelona sense asfaltar, i volien recórrer a la Sindicatura de Greuges, però finalment amb 360 vots van aconseguir formar part dels pressupostos participatius. Ara, la pilota és a la teulada de l’Ajuntament, que quan executiu aquesta obra amb un pressupost de 112.500 euros, haurà fet realitat la totalitat dels projectes aprovats als pressupostos participatius al districte.

El carrer Romaninar a Vallvidrera © Google Maps
Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.