Societat
El Jardí
Una versió millorada del monoplaça elèctric, amb un 260% més d’eficiència aerodinàmica i que mira cap al futur de la competició. Així és l’EM-05, el nou vehicle desenvolupat per l’equip d’EUSS MotorSport que ha presentat aquest divendres al centre educatiu.
L’equip, format per una cinquantena d’estudiants d’enginyeria de l’Escola Universitària Salesiana de Sarrià (EUSS), han donat a conèixer les particularitats del cinquè monoplaça i el segon íntegrament elèctric en un acte amb la presència d’empreses del sector, alumnat i personal de l’EUSS. Un dels principals reptes per a la concepció del nou monoplaça ha estat el relleu generacional que ha viscut l’equip aquesta temporada. Amb tot, l’equip de coordinadors i coordinadores d’EUSS Motor Sport expliquen que han aplicat “els coneixements adquirits amb l’EM-04, l’anterior model, i l’experiència a la competició de l’any passat consolidant així un equip renovat i motivat per continuar creixent”.
L’EM-05 és el nou exemplar de vehicle monoplaça d’EUSS MotorSport 100% elèctric. Aquest automòbil representa un pas endavant en l’aposta per la innovació i la sostenibilitat en el marc de la Formula Student, una competició universitària internacional que desafia més de 800 equips formats per estudiants d’enginyeria a materialitzar vehicles de competició d’estil fórmula. Amb l’aposta per l’energia elèctrica, els i les alumnes s’avancen un cop més a la normativa que es vol implementar des de Formula Student Germany (FSG), la més prestigiosa dins d’aquestes competicions automobilístiques, que ja no acceptarà vehicles propulsats per motors de combustió interna.
Aquest nou prototip incorpora, a escala tècnica, millores substancials respecte a l’anterior model base, l’EM-04, també desenvolupat per EUSS MotorSport. El sistema elèctric ha reforçat la seguretat amb noves plaques més fiables i s’ha implementat una gestió millorada de BMS per part de Wattius. A més, l’equip ha aconseguit un acord de patrocini amb Tesla, que promet obrir noves i esperançadores perspectives de futur.
Pel que fa a la mecànica i amb el repte d’aplicar nous softwares de simulació, s’ha apostat per una nova geometria de suspensió posterior i s’ha optimitzat el sistema de refrigeració del conjunt motor-inversor. Així mateix, s’ha simplificat l’estructura general del xassís, com el packaging i la distribució dels subensamblatges del vehicle, per tal d’aconseguir la rigidesa torsional adequada. Per últim, també destaca el nou paquet aerodinàmic, amb un 260% de millora respecte l’anterior vehicle, gràcies a correccions en el disseny i a la recuperació de l’equip especialista després de quatre anys.
Formar part d’aquest equip que es va fundar l’any 2017 és “tot un repte per formar-se i adquirir una visió més àmplia i integral del sector”, expliquen des de l’equip, que està format per alumnes de diverses especialitats d’enginyeria i cursos de la universitat.
Amb aquest segon exemplar de monoplaça elèctric, EUSS MotorSport preveu assistir al Formula Student de Castelo Branco (Portugal) del 27 de juliol a l’1 d’agost i al Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló, del 4 al 10 d’agost. Aquests seran dos escenaris clau per presentar l’inèdit i flamant EM-05, que marca un punt d’inflexió per continuar fent créixer un projecte que combina aprenentatge pràctic, innovació i treball en equip, fidel a l’esperit “Engineering by Doing”.