Publicitat

Famílies del Menéndez y Pelayo se sumen a la revolta escolar i tallen la Via Augusta

Un total de 38 escoles de Catalunya han fet talls simulatins aquest divendres per reclamar entorns escolars amb menys cotxes

spot_img

Publicat el 29.1.2021 20:39

Societat

El Jardí

El divendres 15 de gener diverses famílies de l’Escola Pia Balmes tallaven la Travessera de Gràcia per reivindicar-la lliure de cotxes en el marc de la “revolta escolar” que estan duent a terme múltiples escoles de la ciutat. Aquest divendres, a Sarrià – Sant Gervasi, ha estat l’Associació de Famílies de l’Institut Menéndez y Pelayo la que ha sortit al carrer per tallar la Via Augusta i reivindicar-la amb menys cotxes i més bicis, entre altres reclams.

Publicitat

L’acció -s’han tallat tres carrils dels sis de la Via Augusta- s’ha dut a terme a les 16.30 hores amb la participació d’una trentena de persones que han estat a la zona durant mitja hora. Aquest divendres s’han produït altres 38 talls simultanis a tres ciutats catalanes.

Publicitat

També la plataforma Bici Augusta, que precisament reclama un carril bici en aquesta via barcelonina, s’ha sumat a la reivindicació.

Revolta Escolar

En un manifest unitari signat per 58 AFAs d’escoles -entre elles l’Institut Menéndez i Pelayo o l’Escola Orlandai– reivindiquen una major pacificació i seguretat als entorns escolars, menys contaminació i menys soroll. Així mateix, reclamen que davant de cada escola hi hagi un únic carril de circulació de cotxes, revertir les autopistes urbanes i que els carrers tornin a ser segurs. 

Consideren que el programa dut a terme per l’Ajuntament ‘Protegim les escoles’ –al nostre districte aplicat a l’Escola Poeta Foix i a Pia Balmes, i en un futur a altres quatre centres– és “insuficient”, i consideren que no s’ha realitzat cap pla sistemàtic ni exitós per fer l’espai públic un espai segur i amigable, que alhora permeti protegir d’aquests contaminants la població més vulnerable, com són els infants i joves: “Les escoles sotasignants exigim un canvi de model per tal de resoldre d’un cop el greu problema de salut pública que es deriva d’aquesta contaminació.”

Recorden que segons l’evidència dels darrers anys, una exposició continuada a la contaminació produeix un retard en el desenvolupament cognitiu i neuronal, “que sovint és irreversible”, i asseguren que no poden concebre que els polítics, davant d’una problemàtica “que posa en risc la salut, el benestar i fins i tot la vida”, no actuïn amb més urgència i contundència.

Per tot això proposen entre d’altres mesures reduir els carrils de circulació als entorns escolars, instal·lar radars de velocitat en aquests espais, eliminar places d’aparcament als accessos als centres i que els carrils bici de davant de les escoles siguin segurs per tal que siguin practicables pels pares per portar i recollir els alumnes.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Augmenta l’ús del carril bici de la Via Augusta

"Falta molt per fer: gran part de la ciutadania no té un pàrquing adequat de bicicleta a casa o a la feina, els punts d’ancoratge a la via pública són escassos en algunes zones i no hi ha continuïtat de carril segregat en molts recorreguts": l'opinió de la plataforma Bici Augusta

S’inicien les obres d’urbanització de la part superior de la Via Augusta

Les reformes s’allargaran fins al juliol i dotaran l’espai de nou paviment i enllumenat

Sarrià-Sant Gervasi aprova impulsar un projecte per cobrir la Via Augusta, a proposta de Junts

Tots els partits voten a favor de la iniciativa excepte el govern, que la qualifica de "poc creïble"

Denunciat un conductor per triplicar la velocitat permesa a la Via Augusta: circulava a 143 km/h

Els fets van passar dimecres i segons el règim sancionador l'home s'exposa a penes de presó de 3 a 6 mesos, multa o treballs comunitaris, a més de la retirada del carnet
spot_img

El pregó de la Festa Major de Sarrià 2025

"Som colles de valors, de reivindicació feminista, som moltes, fortes i ben plantades, som faldilles, pantalons blancs, gegantes sense límits, som espurnes i som orgull"

Memòries d’Àfrica: l’expansió dels humans moderns

Els estudis genètics confirmen que els humans actuals descendeixen d’una segona onada migratòria, molt més reeixida, que hauria tingut lloc fa uns 60.000 anys

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí