Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Francesc Macià tindrà una estació dels Ferrocarrils de la Generalitat el 2024

El govern català ha licitat les obres per enllaçar les línies Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès de FGC per 7 milions d'euros

Publicat el 14.1.2022 17:27 · Actualitzat el 19.1.2022 18:15

Societat

El Jardí

El govern català ha licitat per set milions d’euros el desviament dels serveis afectats per l’allargament de la línia Llobregat-Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que suposarà la creació d’una estació a la plaça Francesc Macià.

Segons ha informat la conselleria de Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori, el projecte preveu enllaçar la línia Llobregat-Anoia amb la de Barcelona-Vallès, amb un nou recorregut entre les estacions de Plaça Espanya -que serà reformada- i Gràcia, que comptarà amb una nova estació.

Publicitat
Estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya © FGC

Les obres, que es preveu que comencin aquest estiu i s’allarguin poc més d’un any, compten amb un pressupost de 400 milions d’euros i comportaran la construcció d’un nou túnel i de tres estacions: Francesc Macià, Gràcia i Hospital Clínic.

Les línies de Ferrocarrils de la Generalitat van transportar 60,9 milions de viatgers durant el 2021, xifra que suposa un 33% menys que el 2019, any anterior a la pandèmia, segons dades presentades aquest dimarts per FGC.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona recupera el projecte oblidat dels Jardins d’Oriol Martorell a Sarrià

Permetrà canviar el gris del ciment pel verd dels arbres i millorar la comunicació amb el barri de les Tres Torres

Barcelona estrena el bus exprés que connecta Francesc Macià i Glòries en 20 minuts

A Francesc Macià la parada es troba situada al costat del Tram Baix; la nova línia funciona només de dilluns a divendres

Un bus llançadora connectarà Francesc Macià amb el centre de Barcelona i les Glòries

Funcionarà els dies feiners a partir del setembre i només tindrà quatre parades

El funicular de Vallvidrera estarà fora de servei del 10 al 28 d’agost

Ferrocarrils de la Generalitat habilita un servei alternatiu per carretera entre Sarrià i Vallvidrera
spot_img

El passerell: característiques i curiositats

La seva principal amenaça, a més de la desaparició del seu hàbitat i l'ús de pesticides, és el silvestrisme

El jardí exterior

"De la mateixa manera que necessito harmonia a l’interior, també en necessito a l’exterior, perquè com és a dins és a fora i com és a fora és a dins": l'article de Glòria Vilalta

Nous veïns afectats per l’esvoranc podran tornar a casa aviat mentre d’altres es constitueixen en una plataforma per reclamar indemnitzacions

L’Ajuntament de Barcelona aprova una proposició de Junts per ajudar els comerços afectats per l'esvoranc de l'L9

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí