Publicitat

Gay veu necessari crear un pas de vianants a l’entrada a Vallvidrera des de Sarrià

La regidora es compromet a traslladar-ho a la Diputació de Barcelona, propietària de la carretera BV-1462 que travessa el barri de muntanya

spot_img

Publicat el 11.6.2024 23:00

Política

El Jardí

No és la primera vegada que el veïnat de Vallvidrera ho reclama. Però aquest cop la veïna que ho ha fet ha tingut la paciència de traslladar-se fins a la Seu del Districte, a Sarrià, i insistir en l’Audiència Pública amb l’actual regidora, Maria Eugènia Gay. Els llebrencs -com es coneix popularment els veïns d’aquest barri- volen un pas de vianants a l’entrada a l’antic municipi venint per la carretera de Sarrià (BV-1462).

De fet, farien bé de reclamar-ne més d’un, perquè des que comencen les primeres cases del poble fins al primer pas de vianants, situat a la plaça de Vallvidrera a l’altura de l’estanc, hi ha 200 metres de distància. L’equivalent a tres minuts a peu a un ritme normal, i amb un cert pendent. En aquests 200 metres hi ha un semàfor, sí, però no inclou un pas de vianants d’un costat a l’altre del poble, i de fet la vorera nord mor enmig de la plaça, obligant el vianant a cometre la infracció de travessar la carretera.

Publicitat

Una plaça de Vallvidrera lluny de ser pacificada, sinó tot al contrari, entesa com una cruïlla de carreteres amb vehicles que poden arribar-hi per quatre cantons diferents, i on la velocitat dels cotxes i les motos no sempre és la que toca respectar per llei: 30 km/h en aquest cas. A banda, la carretera és molt transitada també per ciclistes.

Entrada a Vallvidrera per la carretera de Sarrià © Google Maps

La carretera de Sarrià a Vallvidrera, propietat de la Diputació de Barcelona

La carretera BV-1462 que uneix Barcelona amb Sant Cugat del Vallès travessant el barri de muntanya de Vallvidera, és propietat de la Diputació de Barcelona. En aquest sentit, la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Maria Eugènia Gay, comparteix la “necessitat” que es pugui fer un pas de vianants a l’entrada de Vallvidrera.

“Personalment, no m’havia arribat aquesta reclamació, però ens posem a treballar-ho amb la Diputació”, va dir Gay en la darrera Audiència Pública celebrada aquest dilluns a la tarda.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Tres dies de portes obertes inauguren els actes pel 700è aniversari del Monestir de Pedralbes

Acompanyat d'Illa i Gay, l'alcalde Jaume Collboni reivindica el Monestir de Pedralbes com a "part de l'ànima de Barcelona"

Gay anuncia que l’Ajuntament treballa per reobrir la carretera de les Aigües el més aviat possible

El tancament de Collserola pel brot de pesta porcina genera malestar veïnal i pressió política, mentre el govern defensa les restriccions i evita concretar terminis

Allau de retrets al Govern socialista en un ple extraordinari pels incompliments

Maria Eugènia Gay acusa l'oposició de difondre "falsedats" després d'una sessió impulsada per Junts amb un xoc de relats evident

Junts força un ple extraordinari perquè Gay reti comptes sobre els incompliments del mandat

Els juntaires reclamaran al Govern socialista que doni una resposta individualitzada per cada una de les iniciatives que s'han aprovat al Consell Plenari i que no s'han executat
spot_img

El veïnat de Sarrià – Sant Gervasi és el que menys queixes presenta a la Sindicatura de Greuges de Barcelona

Amb poc més de 150.000 veïns, el districte va registrar només 4,29 denúncies per cada 10.000 habitants

Sarrià – Sant Gervasi, entre els districtes amb menys execució dels pressupostos participatius

Les dues propostes més endarrerides són les que més suports van rebre durant el procés de votació dels pressupostos participatius

David Bondia: “Cuidar el verd no és decoratiu, és un tema de salut i de vida”

Entrevista al síndic de greuges de Barcelona i professor de Dret Internacional Públic a la UB

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí