Publicitat
spot_img

Els germans Abel i Arnau Tomàs al Cicle de Música de Cambra del Teatre de Sarrià

És el concert de cloenda del primer semestre, al costat de la pianista Maria Canyigueral el dijous 27 de juny a les 20 h del vespre

Publicat el 25.6.2024 7:00

Cultura

Jesús Mestre

Els germans Abel i Arnau Tomàs, membres del Quartet Casals, acompanyaran a la pianista Maria Canyigueral en el darrer concert del IV Cicle de Música de Cambra, dedicat íntegrament a sonates de Beethoven, i al trio ‘L’Arxiduc’. És un dels concerts més esperats d’aquest cicle, tant per les peces que s’ha d’interpretar com per la qualitat del trio d’intèrprets. Serà el dijous 27 de juny, a les 20 h, al Teatre de Sarrià.

Les sonates de Beethoven

Els concerts del primer semestre es completaran aquest dia, amb dedicació íntegra a Ludwig van Beethoven, amb la Sonata Op.24 n.5 per a violí i piano, també coneguda com a ‘primavera’, la Sonata Op.5 n.2 per a violoncel i piano i el trio “Arxiduc” Op.97, per a violí, violoncel i piano. El musicòleg, periodista i crític musical Xavier Chavarria s’encarregarà de fer la presentació del concert.

Publicitat

La música d’Ethel Smyth

El tercer concert del IV Cicle de Música de Cambra del Teatre de Sarrià, celebrat el dijous 16 de maig, va donar el nivell de què ens espera per aquesta temporada. Vam conèixer el trompista alemany Felix Klieser, afectat per una greu diversitat funcional que no va ser impediment per excel·lir com a intèrpret, fins a emocionar tota la gent que va gaudir del concert. Al seu costat, una violinista ja coneguda, l’eslovena Lana Trotovsek, que ens va sorprendre de nou pel virtuosisme, l’energia i al mateix temps la delicadesa en expressar la música amb un instrument tan complicat com el violí. I, clar, la Maria Canyigueral marcant la pauta i donant estructura i solidesa a la música amb el piano.

La novetat principal era en un programa que contenia dues peces compostes per dues dones, l’anglesa Ethel Mary Smyth (1858-1944) que, a més de compositora, va ser una destacada activista contra les restriccions socials, vinculada al moviment de les sufragistes de principis del segle XX, i l’alemanya Clara Schumann (Leipzig, 1819 – Frankfurt 1896), una extraordinària pianista i compositora, coneguda i alhora eclipsada pel seu marit Robert. De Smyty es va interpretar el Doble Concert per a violí, trompa i orquestra, de 1927, en una versió feta per la mateixa compositora per a trio de violí, trompa i piano. La peça va permetre introduir-se en l’obra de Smyth, poc coneguda a Catalunya tot i que ja gaudeix de molt reconeixement a Anglaterra. És una peça amb molts matisos, amb moments de gran energia i d’altres d’un lirisme càlid, que recorda l’estil de Johannes Brahms.

De Clara Schumann, es va interpretar les Tres romances per a violí i piano, Op. 22, una de les seves poques obres que ens han arribat. Desconeixem si va ser perquè en va compondre poques, ja que sembla que a partir dels 36 anys va haver de deixar la composició, o perquè han passat al catàleg del seu marit, Robert Schumann, o perquè es van perdre. Les Romances ens descobreixen una compositora amb molta sensibilitat i bon gust musical, que la Lana i la Maria van brodar en una interpretació memorable. El concert va acabar amb una peça de joventut de Johannes Brahms (Hamburg, 1833 – Viena, 1897), de l’any 1865, el trio per a violí, trompa i piano, Op.40. Llavors, Brahms ja era molt amic del matrimoni Schumann i, amb el temps, va ser un amic íntim de Clara.

Tot i els seus trenta i pocs anys, la peça ja mostra un músic molt format, madur, i la música és ben sòlida tota la cascada d’emocions que és capaç de crear. De nou Klieser i la seva trompa van sorprendre, i la Lana i la Maria el van acompanyar amb excel·lència per fer una gran interpretació. Un altre gran concert!

Recordem que els subscriptors d’El Jardí de Sant Gervasi i Sarrià i els socis de Premsa Local El Jardí podran gaudir de descomptes en tots els concerts de la temporada. Recomanem adquirir l’entrada amb antelació al web del Teatre de Sarrià.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

Joaquim Campanyà: “Volem convertir el Teatre de Sarrià en un referent cultural de Barcelona”

Qualitat, continuïtat i innovació: el Teatre de Sarrià obre la seva temporada amb ambició

La programació del Teatre de Sarrià 2024-2025 porta a escena Joan Pera, Carles Sans…

Els canvis al teatre empenyen a fer un salt de qualitat a la programació del Centre de Sarrià, l'ànima de l'entitat
spot_img

Celebrar: arriba l’hivern i Nadal 

"Celebrar, portar alegria a la llar, posar-hi rialles, amor, cura -també amb les decoracions-, fa que l’energia de l’espai augmenti. I això ens ajudarà a fer que augmenti també la nostra. És un circuit de retroalimentació": l'opinió de Glòria Vilalta

Sarrià-Sant Gervasi, l’únic districte on baixa el nombre de persones que dormen al carrer

L'últim recompte d'Arrels eleva la xifra de persones dormint al ras a 1.982, un 43% més que el 2023; al districte passa de 78 a 68

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí