Publicitat
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Jordi Martí, guardonat per l’ICAB per defensar els drets i benestar dels animals

Com a diputat va promoure que el maltractament i posterior mort d'animals domèstics fos delicte, i com a regidor que els gossos puguin anar en Metro

Publicat el 16.12.2019 20:45

Societat

Carme Rocamora

El que va ser regidor president de Sarrià – Sant Gervasi el passat mandat i actual portaveu de JxCat a l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí, ha estat guardonat aquest dilluns amb el premi de la Comissió de Protecció dels Drets dels Animals de l’Il·lustre Col·legi d’Advocacia de Barcelona (ICAB).

Segons ha explicat JxCat en un comunicat, Martí ha fet de la defensa del benestar dels animals una de les prioritats en la seva acció política. Quan era diputat a les Corts de Madrid, l’any 2002, va formar part com advocat de l’equip fundador de la Comissió de Protecció dels Drets dels Animals de l’ICAB, i al Congrés va promoure la modificació del Codi Penal per fer que el maltracte als animals domèstics que suposés la mort, fos qualificat com a delicte.

Publicitat
Jordi Martí amb un gos al pipicà de Casa Sagnier

Anys després, ja al 2011, i en el seu càrrec de regidor de Barcelona durant el mandat de Xavier Trias, es va fer càrrec de l’àrea de benestar animal dins de la regidoria de Presidència, i en l’exercici d’aquestes competències, va impulsar l’aprovació per part del plenari del Consell Municipal, l’any 2014, d’una nova Ordenança de Protecció, Tinença, i Venda d’Animals, per modernitzar la norma anterior i donar un impuls a les polítiques públiques a favor del benestar animal, com permetre l’accés dels gossos al Metro.
En l’edició d’engnuany, la mateixa Comissió de l’ICAB ha guardonat també a Lama Thubten Wangchen, monjo budista fundador de la Casa del Tibet de Barcelona.

Notícies relacionades

El càncer en els animals: mites, diagnòstic i tractaments

L'oncologia veterinària ha avançat notablement en els darrers anys i permet diagnosticar abans molts tumors i oferir tractaments adaptats que prioritzen la qualitat de vida dels animals

Educar el cadell per gaudir al màxim de la seva companyia

"Per ajudar-vos, el 28 i 29 de març organitzem una xerrada al centre La Veterinària de Sarrià", escriu Ribas

La fauna urbana: ocells en rutes migratòries, guineus de Collserola i rates rosegadores, entre d’altres

La fauna urbana: ocells en rutes migratòries, guineus de Collserola i rates rosegadores, entre d'altres

La fauna de Collserola: 250 espècies de vertebrats a tocar de Barcelona

Sisè capítol de la història natural de Sarrià, escrita per la biòloga Cristina Junyent
spot_img

Microorganismes i salut pública

La salut pública ha evolucionat gràcies a les vacunes, la higiene, els antibiòtics i els grans avenços de la ciència

No és mandra: el TDAH que arriba a l’edat adulta sense diagnòstic

I si allò que sempre has anomenat ser un desastre tingués un altre nom? Parlem sobre el TDAH, el seu diagnòstic i com afecta

Dues parets mitgeres del Putxet i el Farró es transformaran en noves façanes amb vegetació

Les obres ja han començat al Putxet i el Farró i formen part d'un projecte municipal en el marc de la Capital Mundial de l'Arquitectura 2026

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí