Publicitatspot_img
Publicitat
spot_img

Jordi Martí, nou president de Junts a l’Ajuntament de Barcelona amb la marxa de Trias

Assumirà el càrrec a partir d'aquest divendres, segons ha avançat el Tot Barcelona i ha confirmat El Jardí

Publicat el 24.7.2024 22:15 · Actualitzat el 25.7.2024 7:55

Política

Sergi Alemany

L’actual regidor president de Sarrià-Sant Gervasi, Jordi Martí Galbis, es convertirà en el pròxim president del grup municipal de Junts a l’Ajuntament de Barcelona, segons ha avançat el Tot Barcelona i ha confirmat El Jardí. Serà a partir d’aquest divendres, un cop l’exalcalde Xavier Trias anunciï de manera oficial aquell dia que abandona la primera línia política.

No és cap secret que Trias sempre ha tingut una predilecció especial perquè qui agafi el seu relleu sigui Jordi Martí, que durant més de 30 anys ha estat la seva mà dreta. De fet, quan el maig de fa dos anys Trias s’autodescartava per tornar-se a presentar com a alcalde, ja situava Martí com a possible candidat. Uns mesos més tard, quan l’entorn de Junts insistia a Trias perquè fos ell qui es presentés a l’alcaldia, expressava el desig que Martí anés a la llista electoral, i per últim el gener del 2024 tornava a posar el nom de Martí sobre la taula en ser preguntat pel seu relleu

Publicitat

Amb la marxa de Trias, l’alcaldable que va guanyar en vots les eleccions municipals del passat 28-M, però que no va aconseguir els suports necessaris per ser designat alcalde, Jordi Martí assumirà la presidència del grup municipal i Neus Munté en serà la portaveu. Uns càrrecs que seran temporals i que, a tot estirar, podrien mantenir-se fins a les pròximes eleccions municipals, l’any 2027.

«Deixaré el grup ordenat, però això no vol dir que la persona que jo deixi al capdavant del grup sigui el candidat. El candidat el decidirà el partit», deia Trias en una entrevista a El Periódico a principis d’aquest any. Una de les possibilitats és que Junts acabi convocant unes primàries per elegir el candidat per al 2027.

Jordi Martí a l’Ajuntament de Barcelona © Junts

El perfil de Jordi Martí Galbis

Jordi Martí Galbis, veí durant molts anys del Putxet, és l’actual regidor president de Sarrià-Sant Gervasi, un càrrec que ja havia representat entre el 2015 i el 2019. Nascut a Barcelona l’any 1961, és llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona i entre els anys 2000 i 2004 va ser diputat per CiU al Congrés dels Diputats. Durant el mandat de Trias com a alcalde de la ciutat (2011-2015), va ser el regidor de govern de Presidència i Territori, i també tenia assignat el districte de Sants-Montjuïc. També va ser cap de gabinet de Trias quan aquest era conseller de Sanitat i de Presidència a la Generalitat als anys 90.

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Junts exigeix solucions i ajuts urgents pels veïns i comerciants afectats per l’esvoranc de Sant Gervasi

Martí Galbis i Laïlla reclamen "responsabilitats polítiques" i lamenta que ni l'Ajuntament ni la Generalitat hagin demanat "disculpes"

La meitat de les famílies de Sarrià – Sant Gervasi es queden sense plaça a l’escola bressol pública

El Consell Plenari aprova una proposició de Junts que demana ajudar les famílies a pagar les quotes de les privades, però topa amb una oposició ferma del PSC, comuns i ERC

Més de 80 persones assisteixen al sopar d’estiu de Junts a Sarrià – Sant Gervasi

El president del Parlament, Josep Rull, situa el partit com la formació que aposta per "l'educació i el respecte" davant del clima de polarització

Guanya Jordi Martí Galbis, guanya la marca de l’experiència

"En un context en què la comunicació política sovint es mou entre la notorietat, la immediatesa i la capacitat de generar soroll, el vot intern ha prioritzat un altre tipus d’actiu: la credibilitat construïda des del recorregut": l'opinió de Marta Royo Espinet
spot_img

Cal·listènia al Parc del Putxet

"El Parc del Putxet és un espai privilegiat per promoure la salut i la vida activa. La comunitat que s'ha creat al voltant de la cal·listènia és un exemple de com els espais públics poden generar convivència, relacions positives i benestar"

El teu mapa vital: com començar a llegir el teu «cel» personal

Només entenent els patrons que ens fan interpretar el món d'una manera o una altra, podrem entendre per què el nostre cos decideix activar certs símptomes

Des del doble fons d’un armari

El relat d'Elsa Corominas

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí