Publicitat

Junts proposa que Barcelona concedeixi la Medalla d’Or al Mèrit Cívic a Joan Vila-Grau

Ricard Bofill, Antonio Miró, Arcadi Oliveres i August Gil Matamala són algunes de les persones que recentment han rebut aquest reconeixement

spot_img

Publicat el 16.11.2022 17:14

Política

El Jardí

Junts ha proposat a l’Ajuntament de Barcelona iniciar els tràmits per concedir a títol pòstum a l’artista vidrier i pintor Joan Vila-Grau la Medalla d’Or de la Ciutat al mèrit artístic. El portaveu a Barcelona de la formació política, Jordi Martí Galbis, i el regidor Joan Rodríguez han regirstrat un prec on justifiquen el guardó a l’artista, mort l’11 de novembre als 90 anys, “per la seva vàlua com a pintor i vitraller” i per “la importància de la seva obra per a la ciutat de Barcelona”.

Publicitat

L’obra de Joan Vila i Grau, reconegut l’any 2010 amb la Creu de Sant Jordi que lliura la Generalitat, ha obtingut el reconeixement internacional en tant que era un dels màxims exponents del treball i l’estudi del vitrall. La seva obra decora nombrosos llocs de la ciutat de Barcelona com la Sagrada Família, l’Orfeó Gracienc o la Torre Bellesguard. Vila-Grau també va formar part del grup d’artistes La Cantonada, que treballava des d’un local a Sant Gervasi ubicat a Ganduxer amb Freixa, i ha deixat obres fetes amb vidre arreu de Catalunya i l’estat espanyol.

Publicitat

Ricard Bofill, Antonio Miró, Arcadi Oliveres i August Gil Matamala són algunes de les persones que de manera més recent han rebut la Medalla d’Or al Mèrit Cívic a la ciutat de Barcelona.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Un projecte ambiciós, arrelat i basat en el talent: la proposta de Junts per a Sarrià-Sant Gervasi

Xavier Trias i Titon Lailla reuneixen una vuitantena de persones amb la mirada posada en les eleccions del 2027: "Volem que Sarrià-Sant Gervasi lideri el futur de Barcelona"

Xavier Trias s’implica en la proposta de Junts per les municipals del 2027

L'exalcalde protagonitzarà una xerrada amb Titon Lailla a Vil·la Florida

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur

Titon Lailla: “Exigim a l’Ajuntament que es posi de costat de la cultura popular”

La regidora presidenta del districte denuncia la manca d’inversió en la mobilitat i els equipaments
spot_img

La vegetació del voltant de la parròquia Sant Vicenç de Sarrià

L’església de Sant Vicenç de Sarrià constitueix el centre neuràlgic del barri de Sarrià. Al seu voltant se situen tres places amb nom propi que contenen sengles enjardinaments: la placeta del Roser; la plaça del Consell de la Vila, on se situa la Seu del Districte; i la plaça de Sarrià, flanquejada a ponent per la façana principal de la parròquia i a llevant per la recentment inaugurada Biblioteca J. V. Foix.

El sarrianenc Oriol Pla, primer català guanyador d’un Emmy

La sèrie, disponible a Disney+, ofereix una versió ficcionada de Giner, encarnat per Pla, que al llarg de sis episodis acompanya l’espectador en un recorregut dolorós però terapèutic, i que alhora transmet esperança a qui es troba en una situació similar. En el seu discurs, l’actor sarrianenc va dedicar el premi al seu director, agraint-li profundament l’oportunitat i el repte: “No podré agrair-t’ho mai prou. Mereixes viure en veu alta, amb orgull i meravellosament.” La gala de premis, que es va celebrar la nit del 24 de novembre a Nova York, va tenir un altre guanyador espanyol que es va endur l'Emmy Internacional a millor documental esportiu. Es tracta de #SeAcabó: diario de las campeonas, dirigit per Joanna Pardós, que relata la història del petó no consentit a la futbolista Jeni Hermoso després de la victòria d'Espanya al Mundial de futbol femení de 2023. Ambdós han rebut el reconeixement a les xarxes del president del Govern d'Espanya, Pedro Sánchez, i del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa: "Històrics Emmys Internacionals amb segell català!"

Èxit al concert solidari del Rotary: Sant Vicenç balla al ritme del Free Choir

La setena edició d'aquest esdeveniment ha portat per lema "Cultivant Noves Oportunitats", a favor del programa Assís Verd

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí