Publicitat

La màgia del ‘packaging’

Amb el teu packaging, destaca, enamora, fes riure, sigues intel·ligent, comunica, sigues funcional, marca la diferència i sobretot, fes-ho amb coherència amb els valors de la teva marca

spot_img

Publicat el 19.5.2021 6:59

Opinió

Marta Royo

Marta Royo

Els qui em seguiu a Instagram deveu haver vist diferents publicacions que he anat fent sobre packagings vistosos, notoris i, fins i tot, molt enginyosos. 

Publicitat

Diuen que la primera impressió és la que compta. I tot i que, quan parlem de persones, aquesta afirmació no sempre és del tot certa, amb els packs packs no passa el mateix. En la venda de productes, aliments i tot tipus d’objectes, en general, el packaging cada cop està agafant més força: ja sigui pasta de sopa, colònia, una brotxa o un bric de llet. Un envàs atractiu pot fer que decidim comprar un producte en comptes de deixar-lo al lineal. 

Publicitat
  • Quantes vegades has fet servir com a decoració una ampolla o una caixa d’alguna cosa que has comprat?
  • No has tingut la sensació que és més el farciment que el gall?

La majoria dels productes es queden sols al lineal, viuen acompanyats d’una enorme competència i, la decisió final de compra, la tenim nosaltres durant una mil·lèsima de segon quan passem davant del passadís. Per tant, com més notori, especial, únic i, sobretot, cridaner sigui, més fàcil serà que l’usuari final faci aquell gest màgic.

Una altra forma de connectar amb el comprador és a través de l’humor. El riure és un recurs que sovint es deixa en un segon pla “per intentar ser més professionals”. Amics, la professionalitat no està renyida amb l’humor: són dues variables que poden i ━tal com està el món━ haurien d’anar de la maneta. Els consumidors agraeixen el bon humor. Arrenca un somriure del teu client!

 Sabies que…

  • L’envàs original de les pastilles de caramels Pez s’assembla a un encenedor perquè va ser pensat com a alternativa per als fumadors?
  • Chupa-Chups va comptar amb Salvador Dalí per dissenyar-se el packaging?
  • L’ampolla original de Coca-Cola està inspirada en un gra de cacau (juntament amb la coca, ingredient original de la beguda ensucrada)?
  • La caixa de Lucky Strike, originàriament, era verda? Es va canviar al blanc durant la Segona Guerra Mundial perquè el coure en els paquets originals es va fer servir per a labors bèl·liques.
  • La primera vegada que es van comercialitzar, les galetes Oreo anaven enllaunades? Per problemes de toxicitat, les van haver de retirar. Ara van embolicades amb paper de plata, per seguir fidels als seus orígens.

Amb el teu packaging, destaca, enamora, fes riure, sigues intel·ligent, comunica, sigues funcional, marca la diferència, crea un missatge personalitzat, cuida els petits detalls. Però, sobretot, fes-ho amb coherència amb els valors de la teva marca, amb la seva filosofia i en línia amb la teva proposta de valor. Si ho fas, segur que aconseguiràs allò que anhela qualsevol marca: obtenir aquell gest màgic de part del teu client, el d’estirar el braç, obrir la mà i allargar els dits per agafar el producte i posar-lo al cistell.

I tu, com ho veus? Hi creus, en el disseny del packaging? Què tens en compte a l’hora de dissenyar el packaging del teu producte?

Marta Royo Espinet es fundadora de Mosaiking Comunicació.  

Notícies relacionades

Sarrià aixeca la persiana

"El 2025 ha començat amb bones notícies: algunes marques aposten pel barri, el que està ajudant a revitalitzar-lo", escriu Royo

Un propòsit pel 2025: treballar pel barri, viure el barri

"Les persianes tancades i els locals buits no són el final d’un camí; són un avís que ens recorda que cal continuar", escriu Royo

​​’Marques per tot arreu’: TwoJeys i Lamine Yamal

"Empreses joves i petites demostren que el coneixement profund del seu públic, pot ser el millor aliat per obrir-se camí", escriu Royo

Bràquets del Barça i Lamine Yamal

Quan l'ortodòncia es converteix en marca, escriu la publicista Marta Royo
spot_img

El Govern de Collboni rebutja catalogar el Parc de l’Oreneta com reclamava Junts

Els socialistes plantegen la possibilitat "d'estudiar" un augment del nivell de protecció en un futur

La mobilitat i la cultura popular, els protagonistes de les crítiques de l’oposició al ple de Sarrià-Sant Gervasi

Gay reivindica totes les activitats culturals que s'han fet al districte per defensar-se de les crítiques

La falta d’espai continua sent el principal problema de l’associacionisme juvenil a Sarrià – Sant Gervasi

El Consell de la Joventut de Barcelona recull un llistat de peticions per a presentar-les a Gay, qui no acudeix a la reunió

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí