Publicitat

La música de cambra s’instal·la al Centre Cívic Pere Pruna

Del 12 al 25 de novembre l'espai acull el IV Cicle de música de cambra amb tres propostes diferents per a tots els públics

spot_img

Publicat el 7.11.2022 12:01

Cultura

El Jardí

El Centre Cívic Pere Pruna es prepara per acollir entre el 12 i el 25 de novembre el IV Cicle de música de cambra, amb una programació especial dedicada a aquestes composicions musicals pensades per a un petit conjunt d’instruments. La proposta inclou una ruta musical, una conferència musicada i un concert.

Publicitat

Tres maneres diferents d’apropar la música de cambra a tots els públics

El IV Cicle de música de cambra donarà el tret de sortida el dissabte 12 de novembre amb ‘La Barcelona del 1790: la música del Baró de Maldà’, una ruta que resseguirà els llocs que va freqüentar com a oient i com a músic Rafael d’Amat i de Cortada, més conegut com el Baró de Maldà. Es tracta d’una figura clau per conèixer la Barcelona de finals del segle XVIII i principis del XIX, i els relats sobre la música d’aquell moment.

Publicitat

El divendres 18 de novembre es farà la segona activitat del cicle: ‘La música de cambra a través del clavicèmbal’, una conferència musicada en la qual es fa descobrir que abans de Bach hi havia compositors que creaven peces per a clavicèmbal, un instrument que té molta més influència del que es coneix en la música del moment.

El tancament del cicle es farà el 25 de novembre amb un concert a càrrec de l’ensemble ‘Pretérito Imperfecto’, que presenta una selecció de peces d’autors ibèrics del segle XVII com José de Torres, José de Nebra o Sebastián Durón, per endinsar l’oient en el gènere vocal de la cantada.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Centre Cívic Pere Pruna celebra els 25 anys com a equipament cultural de proximitat

Del 13 al 17 de maig, hi ha programat conferències, concerts, tallers i visites a l'edifici

El Pere Pruna obre una convocatòria per escollir els artistes que s’exposaran el 2026

Es poden enviar propostes al centre cívic de qualsevol disciplina, des de l'1 d'abril fins al 30 de maig

“Re-Escriure la història”, l’exposició que desvela el procés creatiu al Centre Cívic Pere Pruna

Fins al 15 de març es podran veure una quinzena de matrius elaborades per l'artista Eulàlia Llopart

Beethoven torna al Teatre de Sarrià

El Cicle de Música de Cambra es reprèn aquesta setmana al Teatre de Sarrià amb un viatge al cor del Romanticisme
spot_img

Un viatge inèdit pel món de les begudes pairals

Fra Valentí Serra presenta "Begudes pairals i conventuals", un recull de les begudes de la tradició mediterrània

Neix un nou club de cúrling… ara a Sarrià

Un grup de sarrianencs recull el guant del Cúrling Vallvidrera i crea un club; com no hi ha pista de gel on entrenar, discuteixen tàctiques al Bar Nou Patum

L’Institut Tècnic Eulàlia arrenca la celebració del seu centenari

Exalumnes, familiars i mestres es retroben en un emotiu acte que marca el tret de sortida a un any de commemoració

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí