Publicitat

La Plataforma Salvem la Diagonal considera que la unió del tramvia és “un crim urbanístic”

Defensen que amb el cost de la unió dels tramvies es podria canviar tota la flota d'autobusos dièsels de la ciutat per altres d'elèctrics

spot_img

Publicat el 10.2.2020 6:24

Societat

Jesús Mestre

L’elegant, solemne i rústica sala Pompeu Fabra de l’Ateneu Barcelonès va acollir el dilluns 27 de gener una conferència-col·loqui sobre el projecte del tramvia a l’avinguda Diagonal. La ponència es va confiar a Joan Verdura i Pi, farmacèutic i portaveu de la Plataforma Salvem la Diagonal. El missatge de Verdura era clar i directe: posant el tramvia, es comet un crim urbanístic contra la Diagonal i es destrueix Barcelona: “Salvar la Diagonal és salvar el patrimoni de la ciutat, 

Publicitat

Tot i que tal asseveració no estava gaire documentada, l’arquitecte Anton Morell va aportar una mica més de dades sobre aquesta apocalipsi, anunciada com una crònica d’una mort anunciada, que ens caurà a sobre ben aviat. Segons Morell, amb el cost d’aquest tram de tramvia, uns 180 milions, gairebé es podria canviar tota la flota d’autobusos dièsels de la ciutat per altres d’elèctrics, molt ecològics i que no necessiten cap gran infraestructura tal com reclama el tramvia. Altres veus, molt ben informades, van advertir de l’escandalosa corrupció que hi ha entorn dels dos trams tramviaires en circulació actualment. I que aquest nou tram farà perpetuar aquest escàndol que costa molts diners als contribuents.

Publicitat

La major part de la concurrència era contrària al tramvia, i les poques veus que es van alçar favorables al projecte, no van aconseguir gaire ressò. El col·loqui va ser abrandat i emotiu. Però amb poques expectatives d’aturar un projecte que, segons s’assegurava, ja estava decidit per l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau i el president de la Generalitat, Quim Torra, gràcies a les maniobres de l’exconseller Pere Macias.

Comentem el tema amb un dels líders veïnals de la zona més afectada, en Bartolomé Criado, vicepresident del Consell de Barri de Galvany, i no es mostra tan contrari al tramvia. Més aviat és partidari de solucionar d’aquest nyap: la unió dels dos tramvies, per la Diagonal o per on sigui. Aquesta obra, com l’acabament de la Línia 9, són infraestructures que no s’entenen que segueixin sense solució en una ciutat que lluita contra la contaminació atmosfèrica. O, tot plegat, només és postureig?

Notícies relacionades

Tanquen els cinemes Boliche de la Diagonal, després de gairebé 30 anys de vida

La sala històrica de Galvany ha estat sis mesos inactiva i ara queda a l'espera de nous llogaters

Les obres per unir el tramvia per la Diagonal podrien començar l’estiu vinent

L'Ajuntament de Barcelona ho condiciona a l'aprovació dels pressupostos municipals i autonòmics de cara al 2025

Els comuns forcen el PSC a unir el tramvia per la Diagonal a canvi de la investidura d’Illa

És una de les condicions per fer el candidat socialista president de la Generalitat, segons ha avançat Nació

Collboni apunta a unir el Tramvia per la Diagonal el pròxim mandat

La intenció de l'actual alcalde és deixar tancat el projecte executiu aquest estiu, però no iniciar les obres fins al període 2028-2031
spot_img

Sarrià-Sant Gervasi, el segon districte amb menys avortaments en joves registrats el 2023

Paral·lelament, Barcelona assoleix la taxa més elevada des de l'any 2016, segons l'ASPB

La torre Ignacio Portabella

L'estil de la casa situada a l'avinguda Tibidabo i construïda per Josep Pérez i Terraza és una barreja d'influències que van des de l'historicisme i l'eclecticisme fins al modernisme

Els carrers de Casetes i Pelfort, el camí que unia les masies fins a la riera de Vallvidrera

Al segle XIX, el mas de la cooperativa Can Pujades era la principal finca d'aquesta zona

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí