Publicitat

La síndica de Barcelona a Galvany

spot_img

Publicat el 6.6.2017 9:30

Galvany – Turó Parc

Jordi Llorach i Cendra

A finals del mes de març, la vicepresidenta del Consell de Barri, membres d’entitats i representants de l’Hospital Plató i del CAP, varen visitar la senyora M. Assumpció Vilà, sindica de Barcelona. Se li va exposar la necessitat d’una línia de bus de barri que comuniqui les zones del Turó Parc, de Galvany i del Farró amb la majoria d’equipaments bàsics situats als cims dels turons de Monterols i de i Modolell, i se li explicà el dèficit històric d’equipaments i de serveis municipals que pateix Sant Gervasi-Galvany. La síndica manifestà el desig de valorar-ho personalment, acordant fer-ho amb tres recorreguts. El primer, es va fer el dia 26 d’abril, iniciant-se al Turó Parc. Se li exposà la necessitat que el parc sigui remodelat a fons, tant en infraestructures com en temes botànics i que disposi de serveis de manteniment continuat, de vigilància, d’accés de gossos segons les normes generals establertes, etc. Respecte a la zona per a gossos que ocuparà terrenys propers al DIR, se li explicà que l’associació del Turó havia proposat fer-la a l’espai dels jardins del Dr. Castelló, amb més condicions per aquest ús. I, també, se la informà de la importància que té el teixit comercial de la zona, amb una ocupació gairebé del cent per cent de locals disponibles. Degut a la pluja, el recorregut va acabar en un bar, tot  de manifest la manca d’un equipament municipal on reunir-se.

Publicitat

El segon recorregut, iniciat a la plaça de Molina, es va fer el dia 3 de maig. Davant del l’ex-Centre Cívic Casa Sagnier, se li significà que des de fa poc és un Casal de Joves, canvi que ha donat servei a aquest col·lectiu però el barri ha perdut un dels dos únic centres cívics que tenia. Després de pujar pel pronunciat pendent del carrer de Copèrnic, la comitiva va ser rebuda pel director i altres directius de l’Hospital Plató, els quals des de la seva perspectiva professional, recolzen la necessitat d’un bus de barri per accedir al centre assistencial, idèntica opinió manifestada pels responsables del CAP a visitar-los posteriorment. Descendint per carrers amb considerable pendent, el recorregut va acabar a Can Castelló. Les responsables del Centre Cívic i del Casal de la Gent Gran destacaren la dificultat d’accés que pateixen els usuaris, inconvenient que es podria resoldre amb un bus de barri, i que els priva, per exemple, de tenir la convivència necessària o participar en el programa “Àpats en companyia”.

Publicitat

El tercer recorregut es farà el dia 7 de juny, a la zona sud del barri on s’exposarà a la síndica la urgència de disposar de Can Ferrer com equipament, la necessitat de replantejar l’obtenció de la clínica del Dr. Ripoll i altres mancances. Amb la informació recollida, la Sindicatura confeccionarà un informe que serà lliurat als responsables polítics del districte. Convé destacar l’interès de la síndica per tots els temes que se li varen exposar i la professionalitat demostrada per les dues tècniques que la van acompanyar.

Peu de fotografia: Assistents a la reunió que la síndica de Barcelona va mantenir amb la direcció de l’Hospital Plató i els representants de les associacions de Sant Gervasi-Galvany.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La família de Montserrat Caballé, amb un desnonament pendent, aconsegueix aturar-lo per situació de vulnerabilitat

El jutjat suspèn el desnonament durant quatre mesos per permetre la intervenció de les administracions, davant els impagaments acumulats i la manca d’alternativa residencial del germà de la soprano

El carrer d’Amigó canvia de sentit a partir de diumenge per reduir les afectacions al trànsit de les obres de l’L8

L’actuació forma part del dispositiu de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya de cara al tall del carrer de Muntaner entre Laforja i Marià Cubí a partir del 10 d’agost

La casa Ravella: una construcció senzilla a Galvany d’Antoni Falguera

L'edifici, construït l'any 1906, té una clara influència de la Casa Calvet d'Antoni Gaudí

Sant Jordi 2025, una jornada multitudinària i radiant: “Ha vingut moltíssima gent”

Cultura Natalia Avellan Ha arribat de nou una de les festivitats més estimades pels catalans i les catalanes. Aquell dia de l'any en què convergeix literatura,...
spot_img

Ressenya: “Morir con plantas medicinales”

De la poeta, pintora i cineasta iraniana Atieh Attarzadeh, és la seva primera novel·la que es va convertir en un fenomen de popularitat al seu país, on va arribar a vendre quaranta edicions i ser una de les obres més destacades de la literatura persa contemporània

Flors, colors, fragàncies i pol·linitzadors

L’esclat de la floració a la primavera constitueix un espectacle extraordinari, un festival de formes, colors i fragàncies que magnetitza els nostres sentits. Flors i més flors, un repertori inabastable de “vida extremadament efímera” que desferma grans complicitats amb l’entorn.

Les vacances, una oportunitat de reequilibri per les persones amb Alzheimer o Parkinson

El temps lliure pot esdevenir en una oportunitat per mirar més als ulls, escoltar amb més paciència i redescobrir formes de convivència que van més enllà de la cura

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]