Publicitat

La tossuderia i el dogmatisme

"Els polítics no volen cedir davant un barri hostil. Després ens donaran lliçons sobre participació"

spot_img

Publicat el 21.10.2018 8:00

Opinió

Lluís Tusell, president de l’Associació de Veïns de les Tres Torres

La maquinària municipal és complexa i inescrutable. Amb ella fa anys que hi topem els veïns de Les Tres Torres, el barri que rep menys inversió municipal de tot Barcelona. No és cosa d’ara. Motius? Classisme, desconeixement, desgana, manca de professionalitat… No tenim cap escola bressol, cap centre cívic, cap casal per a la gent gran, cap gimnàs municipal, cap poliesportiu. I si parlem de l’espai públic, sembla que en alguns barris els veïns haguem d’asfaltar-nos els carrers, podar els arbres o fer-nos les voreres, i tot això esquivant els fanals i pals telefònics del segle passat que s’hi troben.

Publicitat

Des d’abans de l’estiu estem vivint un cas que exemplifica bé el menyspreu de la maquinària municipal cap a les Tres Torres. Els tècnics de mobilitat han decidit que la línia d’autobús V9 ha de pujar per Calatrava i baixar per Anglí, carrers petits limitats a 30 km/h que han de tendir a pacificar-se.

Publicitat

Els tècnics i polítics municipals ens van acusar d’estar contra el transport públic pel simple fet de demanar que aquesta línia utilitzés el carril bus de Ganduxer de pujada i la Via Augusta de baixada. És una solució que no afecta els usuaris i només modifica un tram de 400 metres de tota la línia. A més, la V9 guanyaria en velocitat comercial perquè, segons un estudi que hem elaborat amb l’ajuda dels veïns, l’autobús pel carril bus de Ganduxer triga la meitat que si puja per Calatrava, un carrer col·lapsat en hores punta.

A Anglí, el col·lapse viari amb el nou carril bus va de Via Augusta a la ronda de Dalt. Anglí necessita deixar de ser una autopista de connexió entre el centre i la ronda de Dalt. Requereix planificar per derivar el trànsit cap a carrers principals per guanyar espai per als vianants i veïns. Igual que Escoles Pies, cap a on ara van alguns vehicles que fugen d’Anglí.

La negativa dels responsables municipals a replantejar-se aquest petit tros del traçat és absurda i còmica. Els tècnics no volen assumir un error a l’hora de planificar aquesta infraestructura. I els polítics no volen cedir davant un barri hostil. Sí, tossuderia i dogmatisme. I després ens donaran lliçons sobre participació.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Les distraccions al volant són la principal causa d’accident a Sarrià

La Guàrdia Urbana identifica dues zones de risc al barri

Afectacions a la mobilitat al carrer Muntaner per obres de l’L8

Es tancarà el trànsit entre Laforja i Marià Cubí fins a l'estiu vinent, a excepció d'autobusos i vehicles d'emergència

Concert dels “valsos Boston” de Clifton Worsley en el centenari de la seva mort

L'Acadèmia Barcelona Concertante acull un homenatge conduït pel musicòleg Joan Montón

L’Ajuntament intervé en 42 km de carril bici, cap d’ells a Sarrià-Sant Gervasi

Tanmateix, millorar la mobilitat pedalable és un dels principals reclams als pressupostos participatius i de membres de la comunitat educativa
spot_img

Torna la cursa inclusiva d’Aspasim: Correm Junts 2025

La jornada se celebrarà el 26 d'octubre i demostrarà, una vegada més, que l'esport pot ser una eina d'inclusió i solidaritat

Nou fre a la Buenos Aires: la justícia torna a frenar l’expropiació i protecció

Després de més de cinc anys de lluita veïnal per preservar l'edifici i obrir-lo a la gent, torna a ser vigent la llicència per construir un hotel de luxe

“Viure l’espai públic”, un recull sobre el pas de la dictadura a la democràcia a Sarrià

Un grup de persones vinculades a Sarrià, i algunes que van viure aquests fets, s’han reunit per recollir informació i documentació; El Jardí en publica el llibre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí