Publicitat

L’Ajuntament obre una convocatòria per conrear els horts urbans de Collserola i Can Pujades

El concurs va dirigit a persones majors de 65 anys i entitats sense ànim de lucre; la data límit per inscriure's és el 16 d'abril

spot_img

Publicat el 21.3.2025 10:33

Societat

El Jardí

L’Ajuntament de Barcelona ha obert una convocatòria d’un concurs que servirà per assignar a gent gran i entitats sense ànim de lucre el cultiu de diversos horts urbans municipals. Entre els 15 horts urbans de la ciutat, gestionats per l’Institut Municipal de Parcs i Jardins, al districte de Sarrià-Sant Gervasi s’ofereix la possibilitat de conrear l’hort urbà de Collserola i el de Can Pujades, ubicats al damunt de la plaça Alfonso Comín. Ja es pot sol·licitar la gestió de qualsevol dels dos espais fins al 16 d’abril.

Publicitat

Quins són els requisits per participar?

El concurs va dirigit, d’una banda, a persones de 65 anys o més i, de l’altra, a entitats sense ànim de lucre. En el cas de la gent gran, l’adjudicació de les parcel·les es farà mitjançant un sorteig. Els requisits són tenir 65 anys o més en l’any natural en què es fa la sol·licitud i estar empadronat, amb antiguitat mínima de sis mesos, al districte en el qual està adscrit l’hort on se sol·licita la parcel·la. Per cada domicili només es pot presentar una sola persona.

Publicitat

Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre, l’adjudicació es farà per un concurs de mèrits. En el seu cas els requisits són que estiguin constituïdes com a entitat sense afany de lucre, que tinguin seu al districte on està adscrit l’hort i que es destini la parcel·la o parcel·les a les persones usuàries de l’entitat, amb un mínim de 6 usuaris o usuàries

L’hort urbà de Collserola té un total de 12 parcel·les, dues d’elles aniran destinades a entitats i els altres deu restants a veïns del districte. Al seu costat, l’hort urbà de Can Pujades té una vintena de parcel·les, que es repartiran de manera equitativa per a veïns i entitats, és a dir, 10 i 10.

Un mes després del tancament del període de sol·licituds, és a dir, el 16 de maig, es publicarà el llistat provisional de persones i entitats admeses i hi haurà un període de 10 dies per fer al·legacions. Més endavant, el 5 de juny es farà pública la llista definitiva de persones i entitats admeses i la data del sorteig de les parcel·les. El sorteig es realitzarà durant el mes de novembre i l’adjudicació es farà, segons està previst, durant el mes de desembre de 2025. El tràmit permet cultivar la parcel·la durant quatre anys.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

La Comunitat de Sant Ildefons enceta un trimestre dedicat a la pau al cor de Galvany

Amb un seguit d'activitats, la Parròquia es reafirma com un punt obert de trobada per a la reflexió i l’esperança

Fotogaleria | La Festa Major de Sarrià, en imatges

Del 3 al 12 d'octubre, la vila viu moments de cultura popular, música, dinars de germanor i per primera vegada, una trobada de vehicles clàssics

Com fer una novel·la a partir d’una biografia?

Elisabet Capilla, veïna de la Bonanova, publica "Sense el Jofre"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí