Publicitat
spot_img

L’Ajuntament obre una convocatòria per conrear els horts urbans de Collserola i Can Pujades

El concurs va dirigit a persones majors de 65 anys i entitats sense ànim de lucre; la data límit per inscriure's és el 16 d'abril

Publicat el 21.3.2025 10:33

Societat

El Jardí

L’Ajuntament de Barcelona ha obert una convocatòria d’un concurs que servirà per assignar a gent gran i entitats sense ànim de lucre el cultiu de diversos horts urbans municipals. Entre els 15 horts urbans de la ciutat, gestionats per l’Institut Municipal de Parcs i Jardins, al districte de Sarrià-Sant Gervasi s’ofereix la possibilitat de conrear l’hort urbà de Collserola i el de Can Pujades, ubicats al damunt de la plaça Alfonso Comín. Ja es pot sol·licitar la gestió de qualsevol dels dos espais fins al 16 d’abril.

Quins són els requisits per participar?

El concurs va dirigit, d’una banda, a persones de 65 anys o més i, de l’altra, a entitats sense ànim de lucre. En el cas de la gent gran, l’adjudicació de les parcel·les es farà mitjançant un sorteig. Els requisits són tenir 65 anys o més en l’any natural en què es fa la sol·licitud i estar empadronat, amb antiguitat mínima de sis mesos, al districte en el qual està adscrit l’hort on se sol·licita la parcel·la. Per cada domicili només es pot presentar una sola persona.

Publicitat

Pel que fa a les entitats sense ànim de lucre, l’adjudicació es farà per un concurs de mèrits. En el seu cas els requisits són que estiguin constituïdes com a entitat sense afany de lucre, que tinguin seu al districte on està adscrit l’hort i que es destini la parcel·la o parcel·les a les persones usuàries de l’entitat, amb un mínim de 6 usuaris o usuàries

L’hort urbà de Collserola té un total de 12 parcel·les, dues d’elles aniran destinades a entitats i els altres deu restants a veïns del districte. Al seu costat, l’hort urbà de Can Pujades té una vintena de parcel·les, que es repartiran de manera equitativa per a veïns i entitats, és a dir, 10 i 10.

Un mes després del tancament del període de sol·licituds, és a dir, el 16 de maig, es publicarà el llistat provisional de persones i entitats admeses i hi haurà un període de 10 dies per fer al·legacions. Més endavant, el 5 de juny es farà pública la llista definitiva de persones i entitats admeses i la data del sorteig de les parcel·les. El sorteig es realitzarà durant el mes de novembre i l’adjudicació es farà, segons està previst, durant el mes de desembre de 2025. El tràmit permet cultivar la parcel·la durant quatre anys.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

spot_img

Una exposició a la Fundació Rocamora tanca els actes del 150è aniversari del naixement d’Isabel Llorach

La mostra, comissariada per Javier Baladia, té lloc del 12 de desembre de 2025 al 12 de febrer de 2026

Un 50% de visitants menys: Can Calopa pateix les restriccions contra la pesta porcina

Malgrat la prohibició d’accedir al medi natural del parc, l’entrada a la masia a través de la carretera BV-146 es manté oberta i segura

Districte reconeix que la negociació per salvar Can Raventós és “molt complicada”

Maria Eugènia Gay, després de mesos de negociació, admet que la promotora no vol renunciar als seus drets, cosa que complica la solució al conflicte

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí