Publicitat
spot_img

Lana Trotovsek i Felix Klieser emocionen el públic del Cicle de Música de Cambra del Teatre de Sarrià

Sota la pauta de Maria Canyigueral al piano, els dos intèrprets van tocar peces compostes per l'anglesa Ethel M. Smyth i l'alemanya Clara Schumann

Publicat el 6.6.2024 11:41

Cultura

Jesús Mestre

El tercer concert del IV Cicle de Música de Cambra, celebrat el dijous 16 de maig al Teatre de Sarrià va donar molt el nivell del que ens espera per aquesta temporada. Vam conèixer el trompista alemany Felix Klieser, afectat per una greu diversitat funcional que no va ser impediment per excel·lir com a intèrpret, fins a emocionar tota la gent que va gaudir del concert. Al seu costat, una violinista ja coneguda, l’eslovena Lana Trotovsek, que ens va sorprendre de nou pel virtuosisme, l’energia i al mateix temps la delicadesa en expressar la música amb un instrument tan complicat com el violí. I, clar, la Maria Canyigueral marcant la pauta i donant estructura i solidesa a la música amb el piano.

La novetat principal era en un programa que contenia dues peces compostes per dues dones, l’anglesa Ethel Mary Smyth (1858 – 1944) que, a més de compositora, va ser una destacada activista contra les restriccions socials, vinculada al moviment de les sufragistes de principis del segle XX, i l’alemanya Clara Schumann (Leipzig, 1819 – Frankfurt 1896), una extraordinària pianista i compositora, coneguda i alhora eclipsada pel seu marit Robert. De Smyth es va interpretar el Doble Concert per a violí, trompa i orquestra, de 1927, en una versió feta per la mateixa compositora per a trio de violí, trompa i piano. La peça va permetre introduir-se en l’obra de Smyth, poc coneguda a Catalunya tot i que ja gaudeix de molt reconeixement a Anglaterra. És una peça amb molts matisos, amb moments de gran energia i d’altres d’un lirisme càlid, que recorda l’estil de Johannes Brahms.

Publicitat
IV Cicle de Música de Cambra © Cedida pel Teatre de Sarrià

De Clara Schumann es va interpretar les Tres romances per a violí i piano, Op. 22, una de les seves poques obres que ens han arribat. Desconeixem si va ser perquè en va compondre poques, ja que sembla que a partir dels 36 anys va haver de deixar la composició, o perquè han passat al catàleg del seu marit, Robert Schumann, o perquè es van perdre. Les Romances ens descobreixen una compositora amb molta sensibilitat i bon gust musical, que la Trotovsek i la Canyigueral van brodar en una interpretació memorable.

El concert va acabar amb una peça de joventut de Johannes Brahms (Hamburg, 1833 – Viena, 1897), de l’any 1865, el trio per a violí, trompa i piano, Op.40. Llavors, Brahms ja era molt amic del matrimoni Schumann i, amb el temps, va ser un amic íntim de Clara. Tot i els seus trenta i pocs anys, la peça ja mostra un músic molt format, madur, i la música és ben sòlida tota la cascada d’emocions que és capaç de crear. De nou Klieser i la seva trompa van sorprendre, i Trotovsek i Canyigueral el van acompanyar amb excel·lència per fer una gran interpretació. Un altre gran concert!

Les sonates de Beethoven

Els concerts del primer semestre es completaran el dijous 27 de juny, que es dedicarà íntegrament a Ludwig van Beethoven, amb la Sonata Op.24 n.5 per a violí i piano, també coneguda com a ‘primavera’, la Sonata Op.5 n.2 per a violoncel i piano i el trio “Arxiduc” Op.97, per a violí, violoncel i piano. A Maria Canyigueral l’acompanyaran el violinista Abel Tomàs i el violoncel·lista Arnau Tomàs, membres del Quartet Casals, que també han col·laborat en els cicles anteriors i són músics d’un gran nivell. El musicòleg, periodista i crític musical Xavier Chavarria s’encarregarà de fer la presentació del concert.

Recordem que els subscriptors d’El Jardí de Sant Gervasi i Sarrià i els socis de Premsa Local El Jardí poden gaudir de descomptes en tots els concerts de la temporada. Recomanem adquirir l’entrada amb antelació al web del Teatre de Sarrià.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

Joaquim Campanyà: “Volem convertir el Teatre de Sarrià en un referent cultural de Barcelona”

Qualitat, continuïtat i innovació: el Teatre de Sarrià obre la seva temporada amb ambició

La programació del Teatre de Sarrià 2024-2025 porta a escena Joan Pera, Carles Sans…

Els canvis al teatre empenyen a fer un salt de qualitat a la programació del Centre de Sarrià, l'ànima de l'entitat
spot_img

Nadal, un temps per cuidar i empatitzar

Un gest senzill, com una mà que acompanya, una mirada amable o simplement una veu coneguda, pot proporcionar més calma que qualsevol rutina formal a les persones amb malalties neurodegeneratives

El cas de Rosario Endrinal o la pobresa amb rostre femení

El Sindicat d’Habitatge de Cassoles, Arran i l’Assemblea de Joves de Sarrià han commemorat el vintè aniversari de l’assassinat i n’han assenyalat l’aporofòbia institucional com a principal responsable

Pas endavant en la connexió ciclista entre Esplugues i Barcelona per la Diagonal

El nou carril bici, que estarà construït per a la primavera-estiu 2026 transformarà l’entrada a Barcelona per la Zona Universitària

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí