Publicitat
spot_img

L’art digital de Houda Bakkali arriba al Centre Cívic Can Castelló

L'exposició 'Mujeres y Arte Digital', on pren com a referent a la seva mare, es pot veure fins al 3 de febrer

Publicat el 19.1.2023 10:00

Cultura

Mireia Monjo

L’artista visual Houda Bakkali ha inaugurat aquest dilluns al Centre Cívic Can Castelló, a Galvany, l’exposició ‘Mujeres y Arte Digital’, on exposa l’empoderament femení prenent com a referent a la seva mare. Ho fa fusionant l’art digital i l’art físic a través de la realitat augmentada, utilitzant fotografies antigues d’ella i documents com el carnet de conduir, amb l’explicació que va ser la seva mare qui va ensenyar al seu pare a portar un cotxe.

Publicitat
Persones recorrent l’exposició © Mireia Monjo

Bakkali, que defensa que a l’època en què va crèixer com a dona la seva mare, la forma de vestir de les dones del Marroc a l’estat espanyol estava més ben vista que ara, ens mostra tots els rostres femenins amb una piga a la galta en record a la seva mare, que n’hi tenia una.

Publicitat
Exposició ‘Mujeres y arte digital’ © Mireia Monjo

Les seves obres combinen tècniques artístiques tradicionals com la pintura acrílica i la fotografia, i tècniques digitals com l’edició fotogràfica, la il·lustració vectorial i la realitat augmentada, i finalment tot es fon en un mateix exemplar.

Exposició ‘Mujeres y arte digital’ © Mireia Monjo

“La realitat augmentada trenca les barreres entre el real i l’imaginari”, explica a El Jardí l’artista, mentre recorda com aquesta eina pot afavorir a molts àmbits quotidians, començant per la medicina.

Bakkali veu en la realitat augmentada una oportunitat perquè els infants “aprenguin més” i d’una forma “més divertida”.

La mostra ‘Mujeres y Arte Digital’, que fins ara ha circulat per sis centres cívics de Barcelona, es pot visitar fins al 3 de febrer a Can Castelló.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La Fundació Felícia Fuster inaugura l’exposició “Conxa Sisquella, simfonies de colors”

La mostra recull les obres d'estil informalista de l'autora i es podrà visitar fins al 18 de juliol

L’escultor, la model i el fotògraf: els tres artistes de Sarrià-Sant Gervasi

Les fotografies preses al taller de Llauradó Mariscot, a la cruïlla dels carrers Vergós i Escoles Pies

El Pere Pruna obre una convocatòria per escollir els artistes que s’exposaran el 2026

Es poden enviar propostes al centre cívic de qualsevol disciplina, des de l'1 d'abril fins al 30 de maig

“Re-Escriure la història”, l’exposició que desvela el procés creatiu al Centre Cívic Pere Pruna

Fins al 15 de març es podran veure una quinzena de matrius elaborades per l'artista Eulàlia Llopart
spot_img

Maria del Mar Bonet: “Vull que el concert de Nadal al Teatre de Sarrià sigui un missatge per desitjar pau al món”

La cantant mallorquina pujarà a l'escenari del teatre sarrianenc el 25 i 26 de desembre acompanyada de Borja Penalba amb clàssics del seu repertori combinats amb nadales

Lucrecia: “Al Teatre de Sarrià interpretaré cançons que han marcat la meva trajectòria i han calat en els cors del públic”

El 29 i 30 de desembre l’artista cubana pujarà dalt de l’escenari del Teatre de Sarrià per celebrar els 30 anys de carrera amb un viatge musical carregat d’alegria, energia i molt sentiment

Abaixa la persiana Mota Descans, la matalasseria centenària de Sarrià

Des de 1848, la botiga familiar ha estat sinònim de qualitat i tradició dins del sector

2 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí