Publicitat

Les escoles de la Fundació Collserola treballen per acompanyar alumnat i famílies durant el confinament

S'ha publicat el web joemquedoacasa.fundaciocollserola.cat per compartir els recursos que s'han anat creant pel confinament

spot_img

Publicat el 2.4.2020 12:00

Educació

El Jardí

El tancament de les escoles i la suspensió de les classes presencials a l’escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia, l’escola Avenç i l’escola Ramon Fuster, ha portat a plantejar una nova organització de les escoles de la Fundació Collserola. Aquesta nova realitat ens obliga a anar redibuixant l’estratègia i adaptant-la dia a dia, a partir de les aportacions i propostes de millora que famílies, alumnes i mestres ens van fent arribar.

Publicitat

JoemQuedoAcasa.fundaciocollserola.cat:

Publicitat

Hem creat un espai web públic per compartir els recursos que hem anat implementant i desenvolupant amb la comunitat educativa de la Fundació Collserola, per tal que tothom que ho vulgui els pugui consultar i descarregar. Es tracta d’una col·lecció de materials que inclou guies, recomanacions i material audiovisual. Dins del web hi trobareu enllaços de descàrrega als diferents documents: joemquedoacasa.fundaciocollserola.cat

Mesures pedagògiques que hem implementat a les nostres escoles

A l’educació infantil i als primers cicles de primària estem elaborant guies de suport setmanal per mantenir la dinàmica escolar amb un seguit de tasques i molta flexibilitat ja que cal tenir en compte l’autonomia dels nens i nenes, la realitat de cada família i les seves possibilitats.

A 5è i 6è de primària hem introduït sense dificultats recursos informàtics nous. Tenim l’avantatge que a secundària i batxillerat ja treballem habitualment a través de plataformes digitals, i la major part de l’alumnat disposa d’una tauleta com una de les eines de treball. Utilitzem diferents entorns d’aprenentatge per fer les classes virtuals, com el Google Meet, el Classroom, el Drive o la Intranet de la Fundació.

Paral·lelament hem preparat unes càpsules formatives per a tot aquell professorat que ho ha necessitat .

Transparència, comunicació i materials divulgatius

Fent ús del correu electrònic i els nostres canals social media hem procurat comunicar, en temps real, totes les situacions i notícies relacionades amb el COVID-19 que afectaven les nostres escoles, fer arribar a les famílies recomanacions de salut i compartir-los recursos en línia per facilitar la informació contrastada i veraç per evitar caure en el parany de les notícies falses o fake news .

Hem creat i difós material gràfic i vídeos per donar a conèixer les mesures higièniques de prevenció contra el COVID-19 o per a organitzar la feina des de casa.

Guies #JoemQuedoaCasa:

Més enllà de l’organització de l’estudi a casa també hem creat i compartit la Guia #JoemQuedoaCasa amb la qual abordem d’altres àmbits com són la relació amb els amics i amigues, l’activitat física o l’organització del temps, i que volen ser un suport més per a les famílies. Podeu consultar i descarregar les Guies #JoemQuedoAcasa aquí: Infantil i Primària i Secundària i Batxillerat .

Recursos per a la gestió emocional del confinament a casa

Es tracta d’un conjunt de 8 documents elaborats per l’ Institut de Psicologia , entitat vinculada a la Fundació Collserola, que tenen per objectiu facilitar a les famílies eines per afrontar la situació de confinament de manera saludable en relació a diferents temes. Ja estan disponibles per a consulta i descàrrega els primers 4 documents: Què cal saber , Com informar infants i joves , Confinament i família i Confinament i tasques escolars

Extraescolars en línia i Casals de Primavera oberts a tothom

Des de la Fundació Cim d’Estela, hem continuat oferint les activitats extraescolars que es poden fer en línia com és el cas de les classes de l’Escola de Música o del Centre d’Idiomes. Per altra banda, també proposem, per als quatre primers dies de les vacances escolars de Setmana Santa, el Casal online, gratuïts i oberts a tothom “Sherlock Home”, per acompanyar el confinament de les famílies d’Infantil i Primària.

Per inscriure-us només us heu de sumar a aquest canal de Telegram .

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

Vallvidrera, en alerta per la proliferació de rates

El veïnat s'activa per reclamar actuacions a l'Ajuntament però demana no posar verí per evitar intoxicacions a gossos i gats

L’Ajuntament tanca la porta a la proposta veïnal per la Buenos Aires: només podrà ser allotjament temporal d’emergència

La plataforma de Vallvidrera en defensa de la Casa insisteix que la normativa que permet el doble ús: assistencial i dotacional
spot_img

Els gínjols: curiositats i usos medicinals

D'on ve l'expressió "més content que un gínjol?"

Afrontar la incapacitació en la vellesa: emocions, acompanyament i recursos de suport

Envellir comporta canvis físics i cognitius, que poden generar sentiments difícils de gestionar. La pèrdua d’autonomia no és només una qüestió pràctica: implica un procés emocional complex que cal acompanyar amb sensibilitat i recursos

Una maleta estratègica, el relat d’Elsa Corominas

"L’estiu va ser extraordinari. La va trucar, van quedar, es van caure bé i van intercanviar maletes, llibres, roba, impressions i històries. Per Nadal van omplir les dues maletes verdes conjuntament per anar a casar-se a Ciutadella"

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]