Publicitat

Les peticions al Consell de Barri de Galvany, per a la legislatura vinent

La remodelació futura del Mercat de Galvany o de la plaça Adrià hauran d’esperar com a mínim fins després de les eleccions

spot_img

Publicat el 28.3.2019 18:26

Societat

Roser Díaz

Al Consell de Barri de Galvany d’aquest març planejava l’ombra de ser l’últim de la legislatura. Per això, quasi tots els temes van quedar “a decidir en la legislatura vinent”. En aquesta estranyesa, també es va afegir el punt que es va celebrar en període en el qual la junta electoral exigeix que no es pot fer balanç ni enaltiment de tasques realitzades, així que tampoc hi va haver un resum dels últims quatre anys. Així doncs, es va centrar en els punts informatius.

Publicitat

Consell de Ciutat

Per una banda, Montserrat Morera, vicepresidenta del Consell de Ciutat, va explicar el funcionament d’aquest òrgan, que permet la participació directa del ciutadà en una proporció del 25%, compartida amb institucions i altres grups de la ciutat. Com a tal, és l’òrgan màxim de representació de la ciutat i qualsevol que estigui empadronat a Barcelona pot inscriure’s per formar-hi part. Aquest òrgan acostuma a tenir un representant per barri, i les seves tasques són obtenir dictàmens i anàlisi sobre Barcelona, generar grups de treballs específics sobre matèries actuals o bé treballar problemes com les desigualtats entre els barris. 

Publicitat

En el consell també es va explicar la posada en marxa del servei de salut mental per adolescents, Konsulta’m, i el desenvolupament de la nova Policia de Barri. 

Gossos i motos

Al torn de precs i preguntes, els problemes que aborden el barri van quedar reflectits: es va demanar al conseller de BComú Joan Manel del Llano solucions pels problemes dels gossos, al que va respondre que s’està treballant amb la recerca d’àrees idònies i franges horàries per poder conciliar els espais entre gossos i passejants als parcs.

Un altre tema va ser la queixa per l’ocupació de les voreres per part de les motos a la zona de la Travessera de Gràcia-Tuset-Aribau. Davant d’aquesta, es va presentar un futur pla d’actuació com el que s’ha fet en altres àrees, que consisteix a informar, i en el cas que es continuï amb l’ocupació, sancionar.

Can Ferrer sempre preocupa i els veïns es van queixar que només s’ha arreglat el Jardí. Del Llano ho va justificar dient que es tracta d’una zona qualificada de zona verda i que això dificulta la restauració i l’assignació d’un ús futur a l’edifici. S’ha instat a l’Ajuntament a canviar la qualificació, però de moment tot està aturat. La remodelació futura del Mercat de Galvany o de la plaça Adrià, així com la col·locació de semàfors a Santaló o Amigó, van ser altres temes a tractar, però tot haurà d’esperar a la legislatura vinent.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Com serà el futur casal de barri de Can Ferrer?

El projecte el farà el guanyador d'un concurs d’idees que es posarà en marxa aviat

Així serà la nova plaça d’Adrià: plataforma única sense circulació i més arbrat

Societat El Jardí La remodelació de la plaça d'Adrià, situada al barri de Galvany, ja és més a prop de ser una realitat. És una demanda...

El Mercat de Galvany apunta a una reforma el 2027, l’any del seu centenari

Els paradistes desconfien de l'Ajuntament i recorden que cal començar eliminant la uralita de la coberta: "Ja ens trucaran"

El Mercat de Galvany, la memòria viva del modernisme

La instal·lació encara conserva, amb molt poques variacions, l'aspecte que tenia el 27 de febrer del 1927 quan es va inaugurar
spot_img

El teixit social i cultural de Sarrià es mobilitza per Can Raventós

Amb una cercavila festiva, el veïnat insisteix a l'Ajuntament que ha d'aconseguir la permuta total perquè la finca esdevingui un refugi climàtic i casa de cultura popular

L’AV Bonanova celebra el 50è aniversari amb un concert

L'Orquestra Simfònica Vozes amenitzarà la celebració de la plataforma veïnal, que enguany també serà reconeguda amb la Medalla d'Honor de Barcelona

Com afronta Barcelona la protecció del litoral davant del canvi global?

Els canvis al litoral de Barcelona, que han permès un major ús per part dels ciutadans i han millorat la biodiversitat, també han fet la costa urbanitzada més vulnerable

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

[adrotate banner="15"]