Publicitat
spot_imgspot_img

Les recomanacions de Kumon per regalar llibres a infants aquest Nadal

La millora de la competència lectora els ajuda a començar l’escola amb més garanties d’èxit

Publicat el 24.12.2021 5:00 · Actualitzat el 28.12.2021 14:23

Educació

Kumon

Aquests dies, en què s’acaba de fer la carta als Reis d’Orient, no cal oblidar un imprescindible per a la mainada: un bon llibre adaptat a la seva etapa lectora, als seus gustos i preferències. La lectura és una eina que aporta un bon grapat de beneficis per al desenvolupament cognitiu i emocional dels infants. Toru Kumon, fundador del mètode Kumon, deia que quan els infants llegeixen diversos tipus de llibres, desenvolupen la seva personalitat, defineixen les seves perspectives de futur i esdevenen persones capaces de contribuir a la societat.

Si no sap llegir, com podem encertar-la amb el llibre perfecte? 

És important educar l’hàbit lector i el gust per la lectura des de ben petits, i a més a més, podem iniciar-lo en la lectura bilingüe. “De la mateixa manera que aprenen a parlar la seva llengua materna i a construir frases més complexes a mesura que es van fent grans, també poden iniciar-se en una llengua estrangera, i en tots els casos, la lectura és un gran aliat”, apunta Laia Santanach, directora i orientadora del centre Kumon Barcelona – Sant Gervasi-Galvany. 

Publicitat

A l’etapa prelectora és molt important parlar, cantar cançons i llegir als infants en veu alta. Oferir-los estímuls auditius que els permetin relacionar el que escolten amb el que estan veient. “El millor és triar àlbums il·lustrats per a lectors que encara no poden llegir sols els textos i necessiten que un adult els llegeixi en veu alta per compartir-hi moments especials al voltant del llibre i anar familiaritzant-los amb les paraules i el plaer de la lectura”, hi afegeix la Laia. “A poc a poc voldran començar a llegir ells mateixos per imitació i amb els llibres adequats guanyaran confiança i motivació”, continua. 

Han de ser llibres que tractin temes quotidians amb dosis d’humor, fantasia i amb un desenvolupament ràpid de la història que en faciliti la lectura. Aquestes són les 3 recomanacions de Kumon per a la carta als Reis d’Orient dels més petits de la casa, en anglès i en castellà: 

  1. La oruga glotona – Very Hungry caterpillar Big Board 
  2. El monstruo de colores – The Colour Monster
  3. Elmer y el arcoíris – Elmer and the rainbrow

En vols més idees? Aquí pots trobar les millors lectures per a cada etapa www.crecerleyendo.es 

Començar a llegir és possible des dels 2 anys

Tots els infants, des de ben petits, tenen un gran potencial d’aprenentatge, que és convenient aprofitar des del principi. L’estimulació des de ben petits o la realització d’activitats extraescolars basades en matemàtiques o lectura a partir dels 2 anys prevé l’aparició de problemes educatius futurs en els infants, ja que a aquestes edats el cervell és més plàstic i flexible que a edats més avançades, segons expliquen els neuròlegs.

Els nivells inicials de Kumon Lectura estan pensats principalment per als alumnes d’Educació Infantil o els primers cursos d’Educació Primària que encara no saben llegir. Amb aquests nivells, els alumnes aconsegueixen llegir per ells mateixos paraules completes i frases en un sol cop de veu. La millora d’aquesta competència lectora els ajuda a començar l’escola amb més garanties d’èxit i a entendre tots els continguts més ràpidament.

Mitjançant la lectura construïm vocabulari i augmentem el nostre coneixement. Quan reflexionem, fem servir paraules; per tant, quan els infants aprenen a llegir, desenvolupen alhora la capacitat de reflexionar, prendre decisions i resoldre problemes. El programa de Kumon Lectura està orientat a generar hàbit lector en els infants i a fer que gaudeixin dels llibres i entenguin el que hi llegeixen. Això tindrà un impacte positiu en els seus anys escolars i també en la seva vida d’adults. 

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Inquietud a la llar d’infants El Ginjoler de Sant Gervasi pel canvi precipitat de gestora privada

L’anterior operador va estudiar la incorporació del centre a la xarxa pública, però l'Ajuntament diu que "no és possible"

El 14è Sopar de Llenties Solidàries al Sant Ignasi recapta gairebé 30.000 euros per a infants i joves de Badalona

El sopar va reunir 758 persones en la principal cita solidària de l'any per al Centre Sant Jaume

L’Escola Pia Sarrià busca voluntaris per reforçar la comprensió lectora dels infants

El projecte pioner al districte vol millorar l’èxit educatiu i la comprensió lectora d’alumnes de primària en un context de baixos resultats a Catalunya

Els Salesians de Sarrià supera el 97% dels aprovats en BI i se situa entre les millors escoles amb aquest programa

Mentre la mitjana global d'aprovats en Batxillerat Internacional és del 80,1%, aquest centre es troba 17 punts per sobre
spot_img

El Suprem confirma 10 anys de presó per al mestre de la Salle Bonanova que va agredir sexualment un alumne

El pederasta Víctor Planas serà engarjolat i haurà d'indemnitzar amb 40.000 euros a la víctima, que també havia sigut el seu fillastre

Barceló, Renom i Masó porten a escena els pensaments del poeta Foix al Teatre de Sarrià

L'espectacle de lectura dramatitzada "L’Instant i les deixes del somni: Foix per ell mateix" s’estrenarà el 19 de maig

Les mels més beneficioses per a la salut i les plantes d’on provenen

Fra Valentí Serra de Manresa explica les propietats terapèutiques de diverses mels elaborades a partir de plantes mel·líferes presents a la península Ibèrica, com l’ametller, la ravenissa blanca, l’acàcia o el bruc

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí