Publicitat

Les Tres Torres i Galvany, dos dels tres barris més cars per llogar un pis a Barcelona

La Bonanova és el barri amb el preu per metre quadrat més car en la compravenda d'habitatges

spot_img

Publicat el 31.10.2022 11:57

Societat

Sergi Alemany

La Cambra de Propietat Urbana de Barcelona ha fet públic aquesta setmana l’informe sobre el mercat de lloguer d’habitatge a Barcelona i Catalunya, que situa les Tres Torres (1.702 €) i Galvany (1.406 €) com el segon i tercer barri amb el preu mitjà de lloguer més car a la capital catalana. Per davant només se situa Pedralbes, on el cost mitjà de llogar un pis se situa en els 1.770 euros, seixanta-vuit euros més car que a les Tres Torres.

En el cas de Sarrià, el preu mitjà per llogar un pis es troba en els 1.355 euros; a la Bonanova en els 1.275 euros; al Putxet i el Farró a 1.081 euros, i a Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes se situa en els 971 euros. Pel que fa al preu per metre quadrat, a Sarrià és on més car es paga: 17,4 €/m2, seguit de les Tres Torres (17,2 €/m2), la Bonanova i el Putxet i el Farró (15,2 €/m2), Galvany (14,9 €/m2) i de nou en últim lloc, Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes, amb 13 euros el m2 de mitjana.

Publicitat

Tot i que la pujada de preus respecte al 2021 i 2022, els anys de la pandèmia, ha afectat a tots els districtes de Barcelona, a alguns barris el preu del lloguer ha baixat els últims mesos, com és el cas de Vallvidrera. De totes maneres, Sarrià-Sant Gervasi és el districte on és més freqüent el preu €/m2 més elevat. Al districte, un 35 % dels nous contractes de lloguer durant el primer semestre del 2022 superen els 16,5 €/m2, i això situa la mitjana en els 15,5 €/m2, només per darrere Ciutat Vella on els 19 €/m2 per llogar un pis a la Barceloneta eleven la mitjana en aquest districte als 15,7 euros el metre quadrat.

Les dades de la Cambra de Propietat Urbana, actualitzades durant el segon trimestre del 2022, situen el preu mitjà per llogar un pis a Barcelona fregant els mil euros: 996 euros. Aquesta xifra suposa un augment del 10,8 % respecte al mateix període del 2021, i de prop d’un 30% més respecte a dotze anys enrere, el 2010.

La xifra de 996 euros de mitjana per llogar un pis a Barcelona és molt semblant a la que hi havia l’any 2019 abans de la pandèmia de la covid-19, un símptoma que el mercat s’ha recuperat de la davallada viscuda els anys 2021 i 2022 i que la tendència de preus torna a anar a l’alça.

La Bonanova i Galvany lideren el preu/m2 de compravenda més car a la ciutat

El barri de la Bonanova lidera la mitjana de preu/m2 més car en la venda d’habitatges a Barcelona el primer semestre del 2022, amb 7.240 €/m2 (el 2013 eren 3.550 €). Per darrere se situa Galvany amb un preu mitjà de compravenda el metre quadrat de 6.267 euros, quan deu anys enrere era de 3.471 €/m2. En tercer lloc, apareix el barri de la Dreta de l’Eixample (6.135 €/m2), i en quarta i cinquena posició se situen Sarrià (5.862 €/m2 Vs. 4.312 l’any 2013) i les Tres Torres (5.747 €/m2 Vs. 4.294 al 2013), abans que els barri de l’Antiga Esquerra de l’Eixample (5.097 €/m2), Pedralbes (5.096 €/m2 Vs. 4.407 al 2013) i El Putxet i el Farró, en vuitè lloc, amb 5.057 €/m2 quan l’any 2013 es pagava a 2.763 euros el metre quadrat.

Els barris de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes queden més enrere en la llista de zones on el preu mitjà del metre quadrat és més elevat. De mitjana, als barris de muntanya de Sarrià-Sant Gervasi s’està pagant el metre quadrat a 4.361 euros, 821 euros més car que al 2013.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’Ajuntament millorarà el paviment de Via Augusta i República Argentina durant les vacances de Setmana Santa

Les actuacions es beneficiaran de la davallada de la mobilitat i tindran lloc durant els dos caps de setmana

La Drogueria Rovira de Galvany suma un prestigiós premi internacional

El guardó nacional dels Global Innovation Awards és l'últim d'una llarga llista de reconeixements per a l'emblemàtic establiment

Neix el Grup d’Habitatge dels Barris de Muntanya

Es presentarà en una assemblea oberta el 25 de febrer a les 19:30 al Mercat Cultural de Vallvidrera

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf
spot_img

Més que un derbi: el CP Sarrià i Sant Ignasi entre l’emoció i la urgència

Serà un partit marcat per la recent mort del fundador del C.P Josep Calderó i per la necessitat dels dos equips per allunyar-se de la zona de descens

La Catalunya gloriosa de Jaume Clotet

L’autor sarrianenc presenta a la Biblioteca de Sarrià "L'espasa del rei", el tercer i últim volum d'una trilogia sobre el thriller històric recent

El veïnat de Sarrià – Sant Gervasi és el que menys queixes presenta a la Sindicatura de Greuges de Barcelona

Amb poc més de 150.000 veïns, el districte va registrar només 4,29 reclams per cada 10.000 habitants

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí