Publicitat

L’òpera il·lumina el Teatre de Sarrià

Representació d'Il matrimonio segreto, darrera funció programada pels Amics de l'Òpera de Sarrià aquesta temporada

spot_img

Publicat el 21.5.2019 16:02

Cultura

Maria Antònia Font, Jesús Mestre

És sabut que els caps de setmana solen ser blancs, i els de maig blancs: de bateig, de comunió… i de casori. Els dies 18 i 19 de maig, el Teatre de Sarrià va esdevenir l’espai d’un casament, però no d’un casament adotzenat, sinó secret. I no desvetllem res si diem que va ser ple de música.

Il matrimonio segreto de Domenico Cimarosa (1792), és la producció més ambiciosa que, fins al moment, els Amics de l’Òpera de Sarrià ha programat en els seus cinc anys de vida. Segons el director musical i gerent del projecte, Assunto Nese, “no entrava inicialment en els nostres plans, però enguany, amb l’aniversari –i amb la insistència de Roger Alier, que sempre ens la demana-, hem volgut fer l’esforç i muntar-la”. Il matrimonio té semblances amb la primera producció de la temporada, La scala di seta de Rossini, però és una òpera més llarga (gairebé tres hores) i, per tant, desenvolupa la trama moltíssim més. Cimarosa arriba aquí a la seva maduresa i crea un model d’òpera bufa italiana, encabida en el classicisme musical, que es va imitar fins a mitjan segle XIX.

Publicitat

– Vostè és tan bo com Mozart?
– No: ell és el Sol, jo soc la Lluna

Paolino i el comte Robinson © Antoni Bofill

La trama

Publicitat

Abans que s’alcés el teló, Roger Alier va introduir l’auditori en l’argument de l’obra. El repartiment és de sis personatges, tots ells protagonistes: un pare de dues filles i la seva germana, i les parelles de les filles. El fet que tots els personatges siguin clau es manifesta en les diverses àrees de conjunt, que fins aleshores es reservaven per al final de les òperes.

Doncs bé, un comte acudeix a una casa burgesa per demanar la mà de la filla gran, molt il·lusionada perquè es casarà amb un noble. El comte, però, la rebutja immediatament: amb qui es vol casar és amb la filla petita, que s’hi nega en rodó. I és que la seva família no ho sap, però està casada en secret des de fa uns mesos. Mentrestant, la tieta intenta pescar el marit de la neboda, però l’ham no li funciona. Per apagar el foc del comte, el pare decideix enviar la filla petita a un convent. I aleshores és quan entén que s’ha d’escapar amb el marit.

El desenllaç esclata: el comte decideix que es casarà amb la filla gran, i la petita deixa d’estar casada en secret. Tots hi han sortit guanyant excepte, potser, la tieta: ni hi perd ni hi guanya res.

La representació

La representació va ser esplèndida: les veus dels sis personatges (Don Geronimo, Juan Carlos Esteve, baix; Elisetta, Anna Niebla, soprano; Carolina, Celine Mellon, soprano; Fidalma, Laura Vila, mezzosoprano; Paolino, Stefano Sorrentino, tenor; i el comte Robinson, Yevgeniy Chainikov, baríton) van lluir totes a gran nivell, especialment la soprano de Carolina i el baix de Robinson. L’orquestra Barcelona Concertante, amb 19 músics i sota la direcció d’Assunto Nese, va donar qualitat i profunditat a la representació, i la direcció artística i vocal de Raúl Giménez va ser impecable. Com les altres òperes de la temporada, l’escenografia es va confiar a alumnes d’Elisava que van fer una proposta original que va combinar amb un joc de llums excel·lent. Tanmateix, l’horari de la funció de dissabte (va començar a les 20.15 i va acabar a les 23.15 h), va dificultar trobar llocs on poder sopar. Cal agrair, però, que a la pausa l’organització convidés al públic a una copa de cava.

© Antoni Bofill

Amb Il matrimonio segreto s’acaba amb molt bona nota la cinquena temporada de l’Òpera de Cambra de Barcelona. Les tres representacions que s’han fet han tingut un nivell artístic excel·lent i el públic ha omplert totes les representacions. Tot plegat justifica aquest projecte que permet donar pas a joves promeses del bel canto, que tenen un llarg camí per poder arribar als grans escenaris d’òpera. Cal esperar que les institucions col·laborin en fer possible la temporada vinent. Els Amics de l’Òpera de Sarrià s’ho tenen ben guanyat!

 

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 115, març de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/04/El-Jardi-115_Marc25_0403.pdf

El Jardí 114, febrer 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/03/ElJardi114_Febrer25_0402.pdf
spot_img

Torna la cursa inclusiva d’Aspasim: Correm Junts 2025

La jornada se celebrarà el 26 d'octubre i demostrarà, una vegada més, que l'esport pot ser una eina d'inclusió i solidaritat

Nou fre a la Buenos Aires: la justícia torna a frenar l’expropiació i protecció

Després de més de cinc anys de lluita veïnal per preservar l'edifici i obrir-lo a la gent, torna a ser vigent la llicència per construir un hotel de luxe

“Viure l’espai públic”, un recull sobre el pas de la dictadura a la democràcia a Sarrià

Un grup de persones vinculades a Sarrià, i algunes que van viure aquests fets, s’han reunit per recollir informació i documentació; El Jardí en publica el llibre

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí