Publicitat
spot_img

Més de 80 llars pedalegen confinades per reclamar un carril bici a la Via Augusta

Bici Augusta demana un carril urgent per garantir una mobilitat sostenible i segura front l’imminent desconfinament 

Publicat el 20.4.2020 13:52

Societat

Carme Rocamora

La bicicletada que havia convocat la Plataforma Bici Augusta no s’ha pogut celebrar de manera física tal com s’havia previst inicialment a causa de les mesures de confinament que s’estableixen per fer front a la covid-19. Però a falta de poder-ho fer sobre el carrer, s’ha aconseguit fer de forma virtual, i amb èxit. 

Fins a 80 llars s’han connectat aquest diumenge, mitjançant l’app Jitsi, a una bicicletada confinada per reclamar a la Via Augusta un carril bici lateral en cadascun dels sentits, des de l’avinguda Diagonal fins a plaça Borràs. A banda de la connexió, les xarxes socials també s’han omplert de fotografies amb elements relacionats amb la bicicleta compartides sota l’etiqueta #CarrilBiciAugusta.

Publicitat

L’actriu Nora Navas ha estat l’encarregada de llegir el manifest de la plataforma, que entre altres qüestions posa el focus en què Sarrià – Sant Gervasi és un dels districtes escolars i universitaris de més alta densitat del món, pel que és vital garantir un aire sa i segur. 

En un comunicat la plataforma apunta com els estudis mostren que la contaminació, també la derivada del trànsit, perjudica la capacitat pulmonar dels pacients afectats per la covid-19. Per això, front l’imminent desconfinament escalonat reivindiquen que la solució viable per traslladar-se als espais és caminar per a distàncies curtes de menys de 2 kms, bicicleta per a les distàncies mitjanes de menys de 4 kms, i combinar modes de transport pels que hagin de superar desnivells o trajectes importants.

Segueixen explicant que l’actual reducció del trànsit previsiblement s’allargarà per aquest desconfinament: “Per tant, hauríem de recuperar els espais públics per a que les persones  puguin guardar distàncies i es puguin moure amb bicicleta i altres mitjans de forma activa i sostenible. També s’haurà de construir aparcament per bicicletes a les estacions de transport públic, i promoure serveis de bicicleta compartida”.

La plataforma també pren com a referents les mesures que s’estan adoptant en altres ciutats del món, en el que anomenen actuacions d’urbanisme tàctic per a implementar de forma ràpida carrils bici i ampliar voreres per als vianants, ja que és la manera de garantir el distanciament social sense perjudicar la salut amb un augment de la contaminació del cotxe privat.

És una mesura que veuen imprescindible a llocs com la Via Augusta, “que permet amb poques actuacions tàctiques adaptar un carril per sentit” a l’ús de bicicletes de forma immediata. Així, reivindiquen que el carril s’instauri de forma immediata en els propers dies amb actuacions inicialment provisionals per després mantenir un carril bici definitiu en el futur: “Si no volem passar del confinament a casa al confinament al cotxe, aquesta distribució haurà de canviar”

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La Generalitat prorroga 11 mesos l’estudi de viabilitat del carril bici als Túnels de Vallvidrera

La plataforma Bikevidrera convoca una concentració estàtica el dissabte 13 d'abril a la Porta de Sarrià, punt d'escenificació de la possible unió amb el carril de la Via Augusta

El carril bici de Via Augusta no es toca!

De l'estudi de mobilitat encarregat per l'Ajuntament tot són aspectes positius, escriu Jaume Llansó

Llum verda al carril bici de la Via Augusta: es mantindrà intacte igual que es va dissenyar

Laia Bonet confirma que l'ús de la infraestructura de mobilitat sostenible és "notable" i ha fet reduir en gairebé un 27% el trànsit de cotxes al tram estudiat

ERC es mostra convençuda que aconseguirà garantir el suport del PSC al carril bici de la Via Augusta

L'estudi de 15.000 euros encarregat a l'estiu per l'Ajuntament ja està acabat i falta conèixer el veredicte
spot_img

Celebrar: arriba l’hivern i Nadal 

"Celebrar, portar alegria a la llar, posar-hi rialles, amor, cura -també amb les decoracions-, fa que l’energia de l’espai augmenti. I això ens ajudarà a fer que augmenti també la nostra. És un circuit de retroalimentació": l'opinió de Glòria Vilalta

Sarrià-Sant Gervasi, l’únic districte on baixa el nombre de persones que dormen al carrer

L'últim recompte d'Arrels eleva la xifra de persones dormint al ras a 1.982, un 43% més que el 2023; al districte passa de 78 a 68

Nadal 2025 a Sarrià-Sant Gervasi

Aquest desembre i gener, el Districte es torna a omplir de màgia amb una àmplia programació d’activitats nadalenques que ompliran places, carrers, centres cívics i equipaments dels sis barris

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí