Publicitat

Neix la Plataforma en Defensa de la Casa Buenos Aires després del desallotjament

Esperen reunir-se amb l'Ajuntament per poder treballar conjuntament quins usos es destinaran a l'espai per tal que sigui "pel poble"

Publicat el 22.11.2020 13:08 · Actualitzat el 22.11.2020 13:33

Societat

Carlos Monfort

Els integrants de la Casa Buenos Aires, juntament amb veïns de Vallvidrera, es van reunir en assemblea aquest dissabte al matí, a la plaça del Centre Cívic Vázquez Montalbán, per presentar la Plataforma en Defensa de la Casa Buenos Aires.

La Plataforma en Defensa de la Buenos Aires assegura que “el perill d’enderroc torna a estar més viu que fa uns mesos”, i apunta dos objectius molt clars: salvar l’edifici històric i tornar a construir un projecte veïnal com el que existia fa un mes enrere, abans del desallotjament per part dels Mossos. Que la Casa Buenos Aires “segueixi sent del poble.”

Publicitat

Els membres de la Buenos Aires qualifiquen el procés d’expropiació anunciat per part de l’Ajuntament com una victòria, en el sentit que es tracta d’un pas endavant per poder mantenir l’edifici, però afirmen que no es conformaran “amb qualsevol cosa.”

“Portem un any i mig fent vida i creant comunitat. Estaria bé que en els pròxims mesos poguéssim trobar-nos (amb l’Ajuntament de Barcelona) i crear què serà aquest espai”, apunten des de la Buenos Aires, alhora que demanen que continuin les activitats que s’han anat fent a la plaça de Vallvidrera des del desallotjament de la casa: “Això no és momentani i l’Ajuntament ho ha de veure.”

La nova plataforma, un espai de reunió mensual

La nova plataforma nascuda pretén ser un espai de reunió mensual on els membres es puguin trobar i seguir compartint les seves vivències. El dia de trobada es decidirà amb una o dues setmanes d’antelació i els membres de la casa ja han creat un grup de Whatsapp per informar i estar al dia de les activitats. Per exemple, el mes de maig se celebrarà el segon aniversari de la Buenos Aires i els seus membres ho volen celebrar “com cal.”

Almenys dues persones citades a declarar 

En l’assemblea celebrada al carrer aquest dissabte la Buenos Aires va informar que “tant al desallotjament com a la concentració no només hi va haver repressió física”, sinó que també hi ha dues persones que han estat citades a declarar per la manifestació, i es deconeix per ara si hi ha més persones “a les quals s’hagi volgut reprimir.”

Dies després que els Mossos executessin la sentència d’una jutgessa i desallotjessin la Buenos Aires, encara queden els últims tràmits que consisteixen a resoldre la part civil. Falta per veure si els ocupants s’han de fer càrrecs dels subministraments i en quina quantia i identificar les destrosses provocades pels Mossos en entrar a la casa. És per això que els membres de la Plataforma destaquen la importància de “recollir el màxim nombre d’imatges i vídeos” que demostrin que no han estat ells els causants dels danys materials a l’edifici.

[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

L’escola bressol La Puput de Vallvidrera tindrà una coberta verda

Les obres per transformar les seves cobertes i terrasses en espais verds i naturals començaran a l'estiu

El Jardí 123, desembre 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2026/01/1626-El-Jardi123_Desembre25_0212-_ok.pdf

Els veïns del Peu del Funicular faran talls de trànsit a l’avinguda de Vallvidrera fins a aconseguir la pacificació del barri

L’augment del trànsit vinculat a l’accés escolar i als vehicles de pas tensiona els carrers residencials; el 30 de gener, està prevista una reunió amb Districte

Uaala Obrador: una proposta compromesa amb el producte de proximitat i el veïnat de Vallvidrera

Aquest nou forn situat al cor del barri llebrenc vol enfortir l’economia circular a Collserola a través de la cooperació entre proveïdors locals
spot_img

El Monestir de Pedralbes desvela els secrets de les tombes del segle XIV

Una investigació pionera ha estudiat de manera integral vuit sepultures del segle XIV i analitzat un total de 25 individus

Quatre veïns de Sarrià – Sant Gervasi es presenten a les primàries de Junts per a les municipals de Barcelona

Jordi Martí, Glòria Freixa, Jaume Alonso Cuevillas i Pilar Calvo competiran per ser els alcaldables del partit a la capital catalana

Caus i esplais ocupen la plaça del Consell de la Vila per exigir locals propis: “Sense claus no hi ha lleure”

Desenes de nens i nenes realitzen activitats d'oci i pintades de cartells reivindicatius en una acció simultània a tota la ciutat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí