Publicitat
spot_img

L’entrada de la Dra. Núria López-Ribalta a la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi

El Dr. Felip González celebra l'ingrés i el discurs de ll'artista, pedagoga, gestora cultural i activista de l’art de l’esmalt a la institució

Publicat el 26.12.2023 7:00

El Racó del Veïnat

Dr. Felip González, professor de l’ESDAPC campus Llotja

La catedràtica d’ensenyaments artístics de l’Escola d’Art i Disseny de la Llotja -ubicada al barri de la Bonanova-, la Dra. Núria López-Ribalta, va defensar amb un discurs el passat 20 de desembre a la sala d’actes de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Jordi ubicada a la Casa de la Llotja de Mar, la seva entrada a la institució com a acadèmica electa.

La Dra. Núria López-Ribalta, alumna i professora de la Llotja i actual coordinadora dels CFGS d’esmalts artístics, és deixeble i continuadora del llegat d’Andreu Vilasís -creador del departament d’Esmalts artístics de la Llotja-, incansable conservadora del patrimoni, galerista, investigadora i promotora i difusora de l’art de l’esmalt.

Publicitat

Reprenent de nou el discurs d’ingrés, Ribalta va pretendre encetar un debat sobre els prejudicis sistèmics i endogàmics del món de l’art envers a les anomenades arts menors, com ara l’art de l’esmalt. En aquest sentit, el seu discurs titulat Els límits de l’art. L’esmalt contemporani com a mitjà d’expressió pictòrica, va fer un recorregut per aartistes pioners de l’art de l’esmalt contemporanis i catalans, sota l’objectiu de legitimar i defensar l’art d’esmaltar com a llenguatge artístic, conceptualització i procediment plàstic, que res té que envejar d’altres expressions plàstiques com ara la pintura, l’escultura o el gravat.

Finalment, la Dra. Pilar Vélez, com a encarregada de donar resposta a la Dra. Ribalta, va reafirmar que l’acadèmica electa és una artista, pedagoga, gestora cultural i vertadera activista de l’art de l’esmalt. La seva incorporació a l’Acadèmia ha de servir com punt d’inflexió i eradicació de l’estigmatització de l’art, envers a la tradicional i prejuiciosa divisió de les arts majors i menors..

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Salvador Puig Antich, 50 anys després

Era al carrer on calia defensar la vida del militant anarquista i no amb trucades telefòniques, escriu Andreu Pagès a 'El Racó del Veïnat'
spot_img

Neix el Grup d’Habitatge dels Barris de Muntanya

Es presentarà en una assemblea oberta el 25 de febrer a les 19:30 al Mercat Cultural de Vallvidrera

Coco Comin: “Les escoles de dansa són un espai de creixement personal i de cohesió social”

Entrevistem a la fundadora de l'escola del carrer Benet Mateu, referent del jazz americà i del musical, que ja ha format tres generacions d’artistes

Més de 10.000 captures de vespa asiàtica en un any: el balanç d’un projecte amb resultats exitosos a Collserola

Un projecte comunitari, amb suport científic i voluntariat format, ha aconseguit reduir de manera significativa la presència d'aquests insectes, generant un benefici net per la diversitat global del ecosistema

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí