Publicitat

Picabaralla entre Districte i oposició pel reclam històric d’un bus de barri que arribi al CAP Adrià

Junts, ERC critiquen l'inici d'unes obres de pacificació a l'entorn del centre d'atenció primària sense tenir en compte la futura circulació del bus de barri

spot_img

Publicat el 6.10.2021 17:13

Política

Sergi Alemany

Discussió dialèctica entre els Comuns i Junts, amb un afegitó d’ERC, en la comissió d’Urbanisme i Mobilitat celebrada aquest dimarts a la tarda a la Seu del Districte. Davant l’exposició del conseller de BComú Llorenç Sena de l’inici d’obres de pacificació aquest octubre a la cantonada dels carrers Còpernic i Vallmajor, just davant del Centre d’Atenció Primària (CAP) Adrià i Marc Aureli, la consellera d’Esquerra Mercè Amat i després la de Junts Montse Cantín van recriminar al govern que iniciï unes obres en aquest punt sense abans haver-hi fet arribar el bus de barri, una reclamació veïnal de fa més de 20 anys.

Publicitat

La primera intervenció de rèplica al govern la va fer de fet un altre conseller de Junts, Jaume Oliva, preguntant directament si s’ha informat d’aquestes obres al centre sanitari, i si se’ls hi ha fet arribar el projecte -que contempla 800 metres quadrats de pacificació per a vianants amb una disminució de la velocitat dels vehicles i una zona enjardinada a la banda mar-. La resposta del conseller Sena va ser que no ho podia assegurar però que “suposava” que sí perquè són els principals afectats, a més dels veïns.

Publicitat

Acte seguit, la republicana Mercè Amat va preguntar al govern si el projecte preveu una parada pel futur bus de barri perquè després “no s’hagi de desfer feina.” Des del Districte, el conseller de BComú Joan Manel del Llano va respondre que es no és un tema que els “preocupi especialment” perquè la vorera, tot i les obres, en cap cas farà més de quatre metres i per tant “la parada seria un pal (d’autobús).”

Discussió sobre l’aplicació de la xarxa ortogonal

El moment més pujat de to, va ser l’intercanvi de retrets entre la consellera de Junts Montse Cantín i els consellers de BComú Llorenç Sena i Joan Manel Del Llano, quan Cantín va considerar “increïble” que es tiri endavant aquesta obra mentre des del CAP s’estan fent “domicilis a tota castanya perquè la gent gran no pot arribar-hi.” “Excepte els veïns del carrer Aribau, la resta de persones de Galvany i el Farró tenen un trajecte amb 30 metres de desnivell fins al CAP, que inclou des d’un mínim de cinc fins a un màxim de 15 minuts a peu”, va recordar Cantín.

Des de Ciutadans, la consellera Eva Eladi també es va sumar a les crítiques al Govern, criticant que “tiren pel dret” amb les obres sense pensar abans en la gent. “No tothom a Sarrià-Sant Gervasi es pot pagar un taxi per haver d’anar al CAP”, va concloure. En el seu cas, però, la reivindicació no va ser per la implantació del bus de barri, sinó per reclamar que la gent pugui arribar fins al centre amb cotxe i trobar aparcament: “Quan has d’anar al metge per una urgència, l’últim que faràs és agafar l’autobús.”

El CAP Adrià i Marc Aureli dona servei a uns 60.000 veïns potencials, la majoria gent gran però també famílies amb nens petins amb cotxets, que han de fer front al desnivell que suposa arribar fins al seu accés, al capdamunt del Turó de Monterols.

El bus de barri, a tocar

Segons va dir el conseller de BComú Llorenç Sena enmig de tota aquesta discussió -que va acabar frenant la presidenta del Districte Eva Parera- l’arribada del bus de barri que connecti amb el CAP Adrià està “a tocar.” “No puc dir una data concreta, però ho tenim ben a prop”, va assegurar. 

En la mateixa línia, Del Llano (BComú) va dir que des del Govern esperen que l’arribada al CAP Adrià i Marc Aureli amb el vehicle privat acabi sent la “mínima possible”, per evitar un entorn amb fum i esdevenir en un nou espai saludable de trobada veïnal, que coincideix que té al costat una escola i una residència per a gent gran.

L’Ajuntament contempla un bus a demanda per connectar el Farró i Galvany amb els centres sanitaris

Notícies relacionades

Emotiu comiat sorpresa al Carlos: el conductor del bus de barri 128 de les Planes es jubila

Més d’una vintena de veïns de la muntanya l'han esperat l'últim dia de feina per agrair-li la “generositat” al llarg de 13 anys de servei al barri

El 47 de Vallvidrera

El Racó del Veïnat Joan Pujol Era dijous 15 de setembre de 2016. Dotze de la nit. Una munió de llebrencs omplien la plaça de Vallvidrera...

La Sindicatura de Greuges demana incrementar el transport públic als barris de muntanya

L'organisme que defensa els drets de la ciutadania de Barcelona considera que la mobilitat en transport públic fins a Collserola no està garantida com a la resta de la ciutat

L’emoció del Quico, el conductor de TMB del bus de barri 118 de les Planes en jubilar-se

Desenes de veïns dels barris de muntanya el van esperar per sorpresa en una parada per reconèixer la seva "humanitat"
spot_img

La Xirivia, l’hortalissa pròpia de la cuina hivernal europea

Aquest aliment té una gran quantitat de fòsfor, potassi i magnesi, és depuratiu del fetge i regula colesterol

Transformacions silencioses: l’evolució cap als mamífers

Si no hagués estat pels canvis de peixos i rèptils, i per la desaparició dels dinosaures, nosaltres no hi seríem

Aquests són els 26 projectes de Sarrià-Sant Gervasi que arriben a la votació final dels pressupostos participatius

Les propostes se centren principalment en la mobilitat, la cultura popular i els espais verds

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí