Publicitat

Les propostes del PSC-Units per a Sarrià-Sant Gervasi

Reforma del carrer Balmes i posada en marxa de projectes de l'anterior mandat com la biblioteca de Sarrià, recuperar el Tramvia Blau o la rehabilitació de la Casa Tosquella: això recull el programa del nou alcalde de Barcelona

Publicat el 19.6.2023 20:54 · Actualitzat el 20.6.2023 12:41

Política

El Jardí

Contra tot pronòstic, Jaume Collboni, candidat del PSC-Units a les eleccions municipals, va ser investit dissabte alcalde de Barcelona gràcies als vots dels comuns i el PP. D’aquesta manera, s’enterrava qualsevol possibilitat que Xavier Trias -candidat de Junts, guanyador de les municipals a Barcelona i que va arrasar a Sarrià-Sant Gervasi, arribés a l’alcaldia. Els socialistes ja han presentat el seu cartipàs i Maria Eugènia Gay és la nova regidora del districte. Quines són les propostes que el PSC proposava al seu programa per al districte?

El programa electoral de Jaume Collboni no recollia propostes concretes per districtes. Però el partit va fer un díptic en les quals les desgranava. Les grans cinc actuacions pel districte són les següents:

Publicitat
  • El Districte del Talent: potenciar el Districte tant des del vessant universitari, com escolar o de la formació professional. Fomentar l’FP de medi ambient i energies renovables, aprofitant la proximitat al Parc de Collserola.
  • Abordar la soledat no viscuda, amb projectes des dels equipaments de proximitat i amb la coordinació de tots els serveis.
  • Nous equipaments: impulsar la nova comissaria de la Guàrdia Urbana a l’avinguda Foix i la nova biblioteca a la zona sud de Sant Gervasi.
  • Carrer Balmes: finalitzar la reforma.
  • Comissionat de Collserola: recuperar el Comissionat per gestionar recursos específics per als barris de muntanya i abordar el nou full de ruta d’actuacions i planejament a les Planes.

Més enllà de les cinc grans actuacions, els socialistes també desgranen altres projectes:

  • Major de Sarrià: fer la reurbanització i pacificació de la part superior, potenciant el comerç de proximitat.
  • Escola de Música de Can Ponsic: ampliar les instal·lacions de l’Escola Municipal.
  • Jardins Oriol Martorell: urbanització.
  • Escola Bressol: construcció d’una escola bressol a Sant Gervasi.
  • Millora de l’espai públic: impuls d’un pla integral de soterrament de línies de serveis a Tres Torres.
  • Carrer Dalmases: convertir en habitatge social l’edifici municipal.
  • Plaça Adrià: impulsar el projecte de reurbanització i pacificació de la plaça d’Adrià.
  • Nous equipaments a Sant Gervasi-Galvany: impulsar un equipament cultural a la finca Muñoz Ramonet.
  • Mercat de Galvany: millorar les instal·lacions del Mercat i el seu entorn, amb la pacificació i creació de noves places al voltant, per convertir-lo en un espai central i de trobada.
  • Pla de millora de mobilitat escolar Sant Gervasi – Bonanova: realitzar un pla per millorar i facilitar les connexions i mobilitat en el barri amb més escoles de la ciutat.
  • Tramvia Blau: impulsar la recuperació, com a factor de descentralització turística i de mobilitat ciutadana.
  • Casa Tosquella: projectar la seva rehabilitació i transformació en un equipament per a les persones grans.
  • Ampliar el Parc del Putxet: reurbanitzar la zona verda del carrer Manacor.
  • Avinguda República Argentina: completar la reforma i reurbanització.
  • Pla d’asfaltament a barris de muntanya: acabar d’asfaltar i dignificar tots els carrers de les Planes i donar per finalitzada la seva urbanització.
  • Habitatge dotacional per a la gent gran: impulsar un projecte d’habitatge amb serveis per a persones grans a Vallvidrera.
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La desídia del PSC amb l’educació pública

“L’educació 0-3 no pot ser el privilegi d’uns pocs. Cal posar en marxa tots els mecanismes per augmentar la xarxa d’escoles bressol. Perquè no podem oblidar que l’educació és un dret fonamental i una poderosa eina per transformar el món”: l'opinió de Munsa Mompió

Mor Lluís Reverter, sarrianenc, polític socialista i amb un ferm compromís amb l’activisme cívic

Veí carismàtic i popular, ha mort a 82 anys després d’una vida dedicada al barri; en l’àmbit estatal, gràcies al seu caràcter democràtic va facilitar les relacions entre els militars d’origen franquista i el Govern de Felipe González

Collboni i ERC pacten quasi 2 milions per invertir a Sarrià-Sant Gervasi: aquests són els projectes

Els republicans acorden amb el PSC la construcció de dos carrils bici, l’execució del projecte dels Jardins d’Oriol Martorell, la pacificació d’Escipió i plans de mobilitat i millora de l’espai públic

Els partits polítics de Sarrià-Sant Gervasi fan balanç en l’equador del mandat

Després de dos anys d'alcaldia de Jaume Collboni, els consellers de Junts, PP, PSC, BComú i ERC miren al passat i fan propostes de futur
spot_img

Sarrià – Sant Gervasi guanya 9 espais d’ombra aquest estiu

Les noves zones se situen a parcs, escoles i places

Open Barri a Sarrià i Vallvidrera: programa d’activitats i espais oberts

Les portes obertes amb visites gratuïtes seran el cap de setmana del 27 i 28 de juny

Sant Joan 2026 a Sarrià – Sant Gervasi

Sarrià i el Farró organitzen revetlla

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí