Publicitat
spot_img

Quants passos cal fer al dia per a tenir menys risc d’infart?

Caminar diàriament disminueix el risc de sofrir una malaltia del cor, però ara a més s'ha descobert el nombre exacte de passos diaris que cal fer

Publicat el 26.9.2020 6:36

Salut

Amic

Noves recerques publicades en la revista Lancet argumenten que la gent que pateix símptomes de prediabetis, si caminen diàriament 2000 passos (que seria aproximadament un passeig de 20 minuts) tindran menys risc de sofrir malalties de cor.

Els investigadors van prendre com a referència a 9.306 adults de 40 països que van participar el programa NAVIGATOR. Tots els voluntaris van ser assignats a un programa de perdre pes fent exercici 150 minuts a la setmana. A cada persona se li va donar un podòmetre que van portar al costat d’ells durant tota la setmana.

Publicitat

Amb les dades obtingudes van associar el nombre de passos que van fer de mitjana i el seu risc relatiu de patir una malaltia cardíaca durant el mateix any, tenint en compte factors rellevants com la dieta o l’historial de malalties cardíaques de cada participant.

2.000 passos sembla que és el número màgic. Fins i tot després que l’estudi comencés, cada 2.000 passos que caminava un participant en relació amb uns altres, feia que tingués un 10% menys de possibilitats de sofrir problemes en el cor. A més durant l’estudi, es va descobrir que hi havia un altre 8% menys de risc per cada 2.000 passos més caminats.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Arrenca la campanya de vacunació: a qui li toca la de la grip, COVID-19 o totes dues

Salut fa una crida a reforçar la protecció de les persones més vulnerables abans que s’intensifiquin els virus respiratoris

Com assolir el benestar per a la gent gran a l’estiu?

Consells per adaptar les rutines a les altes temperatures

L’Alzheimer a través del gènere

Les dones presenten una prevalença més alta de demències, problemes crònics i discapacitats

Lecanemab, nou fàrmac per a l’Alzheimer: expectatives i realitat

Està previst que el medicament estigui disponible en el mercat farmacèutic català en menys de dos anys
spot_img

Alerta a Barcelona: activat el pla municipal d’emergència per insuficiència drenant

El Jardí Protecció Civil de Barcelona ha activat aquest vespre el Pla d’Actuació d'Emergència Municipal per risc d’insuficiència drenant en fase d’alerta a causa de la previsió de pluja a Barcelona

Sarrià-Sant Gervasi, el districte amb millor salut mental de Barcelona

El districte manté una de les esperances de vida més altes tant en homes com en dones

Rosario Endrinal, 20 anys després: quan l’odi a la pobresa continua guanyant a la tendresa col·lectiva

Assís recorda la dona assassinada el 2005 i alerta que la pobresa, el gènere i el racisme continuen alimentant una violència estructural sovint invisibilitzada

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí