Publicitat
spot_img

Què vol ser Barcelona quan sigui gran?

"Convindria, doncs, que algú expliqués amb sinceritat i amb valentia la realitat de la situació"

Publicat el 12.3.2019 12:00

El Racó del Veí

Jordi Llorach i Cendra

Tinc el convenciment que Barcelona ha progressat per haver protagonitzat alguns esdeveniments importants. Així, l’enderrocament de les muralles, el Pla Cerdà, les exposicions de 1888 i 1929 o les olimpíades de 1992 són exemples d’actuacions destacades en urbanisme, en infraestructures o en el progrés econòmic de la ciutat.

Però, tret d’aquestes macroactuacions puntuals, la ciutat no s’ha beneficiat de gaires planificacions, i ha progressat només amb projectes pensats amb escassa perspectiva –per exemple, les endèmiques mancances en infraestructures de transport subterrani i ferroviari- estructurats amb excessiva irresponsabilitat –entre d’altres, l’urbanisme especulatiu- o executats amb evident interès electoralista -el tramvia per la Diagonal, com a mostra-.

Publicitat

A més, per raons més polítiques que tècniques, l’escassa planificació projectada ha estat aplicada amb poca visió global, ja que no es pot obviar que Barcelona forma part d’una realitat geogràfica més gran: l’Àrea Metropolitana. El resultat de tot plegat és que ni Barcelona ni la denominada Gran Barcelona encara no tenen gaire clar què volen ser quan siguin grans.

S’apropen eleccions municipals, i els polítics faran discursos electoralistes farcits de promeses. Convindria, doncs, que algú expliqués amb sinceritat i amb valentia la realitat de la situació i proposés endegar una planificació de la ciutat que permetés a mig termini recuperar el temps perdut i obtenir un territori més racional, més ordenat. Seria possible que algun partit inclogui en el seu programa electoral la planificació de Barcelona i els seus entorns sense que hi hagi cap esdeveniment destacat? Veurem.

spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

La casa Dolors Solà

Arquitectura domèstica i detalls modernistes en un dels pocs habitatges unifamiliars conservats al carrer Ferran Puig

El Jardí 119, juliol de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_119_Juliol25_ok.pdf

El Jardí 118, juny de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El-Jardi_118_Juny25_ok.pdf

El Jardí 116, abril de 2025

https://diarieljardi.cat/wp-content/uploads/2025/06/El_Jardi_116_Abril25.pdf
spot_img

Més de 10.000 captures de vespa asiàtica en un any: el balanç d’un projecte amb resultats exitosos a Collserola

Un projecte comunitari, amb suport científic i voluntariat format, ha aconseguit reduir de manera significativa la presència d'aquests insectes, generant un benefici net per la diversitat global del ecosistema

Una crida a mirar la pobresa sense indiferència, al cor de Galvany

El periodista Pau Duran analitza, durant una conferència a la parròquia de Sant Ildefons, l’exhortació 'Dilexi te' del papa Lleó XIV, un text que reprèn el llegat social de Francesc i apel·la al compromís actiu amb les persones pobres

“Era únic apropant-se a la gent, interessant-se per tothom”: un escrit dedicat a Frederic Bou

Lourdes Vallès dedica un article ple d'afecte al poeta sarrianenc, mort aquesta setmana a 90 anys

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí