Publicitat

Salut proposa que Barcelona passi a la fase 1 dilluns vinent

Aquest dilluns la ciutat ha avançat a la fase 0,5

spot_img

Publicat el 18.5.2020 21:25

Societat

ACN
El Departament de Salut ha proposat al Ministeri de Sanitat que, a partir del proper dilluns 25 de maig, Barcelona i les regions metropolitanes nord i sud passin a la fase 1, després que aquest dilluns han entrat en l’anomenada fase 0,5.

L’avançament a la fase 1 de Barcelona s’ha treballat de manera coordinada i compartida en el marc de l’oficina conjunta que implica al Govern de la Generalitat i l’Ajuntament de la capital catalana.

Salut indica que “s’està constatant” que es manté l’evolució a la baixa dels factors de risc epidemiològic –bàsicament, la incidència de nous casos i la taxa reproductiva efectiva-, un fet que, sumat a que fa més dies que s’ha impulsat la capacitat de diagnòstic i de seguiment de casos amb la disposició de proves PCR a l’atenció primària, “fa concloure que ja és un bon moment per a fer aquest pas de fase”.

Què es permet en la fase 1?

Als territoris que avancen a la fase 1 es reprèn l’activitat esportiva, tant professional com no professional, amb l’aplicació de restriccions i mesures d’higiene i seguretat. També és possible reunir fins a 10 persones ja sigui a l’aire lliure, als domicilis o a les terrasses d’establiments de restauració.

Publicitat

Les terrasses poden obrir amb la meitat de l’aforament habitual, i es pot anar a comprar o gaudir de serveis en establiments, sense cita prèvia, que no superin els 400 metres quadrats; també és possible allotjar-se en hotels i establiments turístics sense fer ús de les zones comunes.

En l’àmbit de la cultura, es pot assistir a espectacles d’un màxim de 30 persones en espais tancats o 200 a l’aire lliure, visitar museus amb el 30% de l’aforament i anar a biblioteques per a préstec i devolució de materials. També es pot anar a llocs de culte si no se supera un terç de l’aforament i celebrar vetlles i enterraments de fins a 10 persones en espais tancats, per exemple.

spot_img
spot_img
[adrotate banner="28"]

Notícies relacionades

Barcelona viu el dia amb més calor de la història: 40 °C a l’Observatori Fabra

Feia 42 anys, des del 6 de juliol del 1982, que el termòmetre no marcava una temperatura tant alta a la capital catalana

Sara Jaurrieta, escollida primera secretaria del PSC a Barcelona: “És un honor i un orgull”

La diputada i exregidora de Sarrià - Sant Gervasi apunta al canvi climàtic i l'habitatge com dos dels principals reptes per a la ciutat

L’exalcalde de Barcelona Jordi Hereu, nou ministre d’Indústria al govern de Pedro Sánchez

Militant històric del PSC a Sarrià-Sant Gervasi, fa un mes havia rebut l'encàrrec de Collboni de formar part d'un Comitè Assessor d'Infraestructures de l'Ajuntament

Tipus i beneficis de l’arbrat viari que hi ha a Barcelona

Els arbres a les ciutats són indispensables per a millorar la qualitat de l'aire i constitueixen refugis de biodiversitat
spot_img

L’Ajuntament estudia obrir parcialment els parcs pròxims a Collserolsa tancats per la pesta porcina

Les restriccions per la pesta porcina mantenen tancats des de fa un mes parcs com el Castell de l'Oreneta i el de Joan Reventós

Mor atropellada una dona de 83 anys a la Bonanova

El sinistre va tenir lloc entre els carrers Ciutat de Balaguer i Sant Màrius

La incertesa sobre el final de les obres de l’L8 asfixia els botiguers del carrer Muntaner

Els comerciants denuncien una situació "insostenible" pel tall del carrer mentre el Districte afirma que ja s'estan prenent totes les mesures possibles

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí