Dimarts 19, març 2024
14.8 C
Sant Gervasi
15.6 C
Sarrià
Publicitat

‘Sarrià, barri educador’, un nou projecte per connectar el sistema educatiu i cultural del territori

El projecte presentat a Casa Orlandai se centra en els eixos d’educació al llarg de la vida, el dret a una ciutat educadora, i l’educació per la democràcia i la participació ciutadana

Publicat el 9.7.2021 7:00

Cultura

El Jardí

La Casa Orlandai i l’AFA de l’Escola Orlandai han impulsat el projecte Sarrià, barri educador, que té com a finalitat actuar col·lectivament per al desenvolupament d’un projecte educatiu comunitari a Sarrià i avançar cap a una major connexió del sistema educatiu i cultural del territori, des de la lògica de la proximitat i el desenvolupament local.

Publicitat

El dimarts 6 de juliol va tenir lloc l’acte de presentació del projecte a la Casa Orlandai, que va comptar amb l’assistència dels centres educatius del barri, de centres d’ensenyaments artístics, d’entitats, d’equipaments, col·lectius socials i representants del Districte de Sarrià – Sant Gervasi.

Publicitat

La programadora i dinamitzadora sociocultural de la Casa Orlandai, Isabel Vicente; i el membre de l’AFA de l’Escola Orlandai Santi Eizaguirre, van ser els conductors de l’acte, i van explicar els antecedents del projecte i els eixos principals en què s’estructura: l’educació al llarg de la vida, el dret a una ciutat educadora, i l’educació per la democràcia i la participació ciutadana. També van presentar Eduxarxa, la cooperativa especialitzada en educació encarregada de dinamitzar el projecte amb una metodologia participativa en clau comunitària.

Sarrià, barri educador té com a marc conceptual els plans educatius d’entorn de la Generalitat, l’aprenentatge a temps complet de l’Aliança Educació 360 i l’aprenentatge connectat de Connected Learning Aliance, i es proposa un calendari d’actuació de setembre del 2021, moment en què començarà la diagnosi de necessitats, fins al juny de 2022, amb l’execució de les accions d’intercooperació en clau 360.

El torn obert de paraules va ser molt participatiu: per part de l’àmbit educatiu es demanava visibilitzar la feina que els infants i els joves ja estan fent des dels centres educatius i es reclamava una atenció especial cap al jovent. Els col·lectius socials veien oportú implicar els centres d’educació del lleure així com també les entitats de cultura popular i reivindicaven una reapropiació de les places i carrers.

Publicitat

Subscriu-t'hi

Dona suport al periodisme cooperatiu i de proximitat



PDF per 35€ l'any
PDF + PAPER per 50 € l'any

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.